"אבן קיסר" תומכת בדור הבא של המעצבים בישראל

 

אבן קיסר מחלקת לראשונה פרסים למעצבים צעירים בוגרי בתי הספר הגבוהים לעיצוב בישראל. חבר שופטים מקצועי שהוקם מטעם החברה בחר ב-20 עבודות הגמר הבולטות ביותר בתערוכות הבוגרים של שנקר, בצלאל ו- HIT חולון

 בשנים האחרונות, שמה לעצמה חברת אבן קיסר כמטרה לשלב בין עיצוב ותעשיה ולהוות מותג מוביל בסצנת העיצוב העולמית. זאת, באמצעות שיתופי פעולה חדשניים עם מעצבים וגלריות ברחבי העולם. כעת, בחרה החברה לראשונה לתמוך בדור הצעיר של מעצבי התעשייה בישראל – בוגרי בתי הספר הגבוהים לעיצוב: שנקר, בצלאל, ו- HIT המכון הטכנולוגי חולון. 

בימים אלה, מקיימים מציגים בתי הספר לעיצוב ברחבי הארץ את תערוכות הבוגרים שלהן, במסגרתן נחשפות עבודות הגמר של הסטודנטים. אבן קיסר הקימה חבר שופטים מטעמה, הכולל את מיה דבש, אוצרת ראשית במוזיאון העיצוב חולון; רענן שטרן, אדריכל ובעלים "רענן שטרן אדריכלים" ויובל סער, אוצר ומרצה. חבר השופטים סייר בתערוכות הבוגרים השונות ובחר מתוכן את 20 העבודות המרשימות ביותר בעיניו. 

מתוך 20 העבודות שסומנו על-ידי חבר השופטים, תבחר עבודה אחת מצטיינת, אשר תזכה את בעליה בפרס כספי בגובה 10,000 שקל. בנוסף, בימים הקרובים, תעלה החברה את תמונות העבודות הנבחרות לעמוד הפייסבוק שלה ותאפשר לקהל הרחב לבחור את העבודה "חביבת הקהל" אשר תזכה את בעליה בפרס כספי של 5,000 שקל. בסך הכל, תחלק החברה פרסים בסך של 15,000 שקל אשר מטרתם לסייע למעצבים הצעירים שזה עתה סיימו את לימודיהם להתחיל בקריירה המקצועית שלהם. 

אלי פייגלין, סמנכ"ל השיווק אבן קיסר אמר: "נוכחותנו בזירת העיצוב הבינלאומית בשנים האחרונות פתחה בפנינו צוהר ליכולת הכמעט בלתי מוגבלת של מעצבים להפוך רעיון או קונספט למוצר פונקציונאלי ייחודי. מתוך כך, אנו רואים חשיבות בתמיכה ובעידוד הדור הצעיר להעז, לנסות ולהתנסות. עולם העיצוב הישראלי התברך בכישרונות רבים ואנו בטוחים כי בפני לבוגרי בתי הספר הגבוהים לעיצוב נכונו הצלחות רבות בהמשך דרכם המקצועית. אנו גאים לקחת חלק בפעילות התומכת בחינוך ועיצוב ומודים לחבר השופטים על הסיוע בבחירת הסטודנטים המבטיחים".

 

20 העבודות הנבחרות על-ידי חבר השופטים מטעם אבן קיסר הן:

  • חיבור צינורות בלחיצה / עמרי פישר, מכון טכנולוגי חולון – פיתוח שיטה חדשנית המתבססת על יכולותיה המורפולוגיות של פיסת צינור קטנה (טבעת) ועל הכח המופעל עליה מהגורמים אותם מבקשים לחבר.
  • אבן יסוד / אביאור זאדה ואליעד מיכלי, שנקר – לאחר סיור באזורים שונים ברחבי ישראל, החל מרמת הגולן ועד ים המלח ואיסוף חומרים טבעיים המאפיינים אזורים אלה, פיתחו השניים חומר חדש השואב השראה ממשרביות, בהיותן אובייקט מקומי, עיטורי אך גם פונקציונלי, שלא היה יכול להתפתח בכל מקום אחר.
  • זמן מסך / אלאור לוי, בצלאל – הפרויקט מתייחס אל הזמן כאל אובייקט מוחשי המגיב למרחב שבו אנו נמצאים, מחלק אותו ומגדיר אותו מחדש. הפרויקט מורכב ממערכת של חמישה מסכים המזמינה אותנו לבחור ולבחון נתח זמן ולתרגם אותו לתנועה במרחב.
  • מלאכת מחשבת / גוני קופמן, בצלאל – הפרויקט עוסק במפגש ובתווך שבין הייצור הדיגיטלי לבין חוכמת הכפיים. במרכז הפרויקט מצוי קובץ דיגיטלי המנחה את פעולתו של רובוט או את פעולתה של כרסומת ממוחשבת. לקובץ הזה נוסף מידע הקשור לפיסת העץ הספציפית, זו שיש בה "עיניים", סדקים ותצורת סיבים ייחודית. בעזרת אלגוריתם, קובץ פקודות, "לומד" הרובוט להגיב לַזֵּהוּת הספציפית של העץ. התוצאות המתקבלות הן One-of-a-kind דיגיטלי.
  • Panta Rehi/ הילה מור, בצלאל – כמו לצמח, גם לחומר הקרמי יש יכולת להוליך מים בתוכו. האינטראקציה של החומר הקרמי עם המים מאפשרת תופעות כמו סינון, קירור, הולכה ושינוי צבע. התובנות האלו, בשילוב טכנולוגיה חדשה של הדפסה תלת-ממדית בקרמיקה מאפשרות שליטה במבנים הפנימיים של החומר ובחינתם מחדש.
  • Ripple / נוי וילינגר, בצלאל – נקודת המוצא של הפרויקט היא השתקפות: ערך צורני המוביל לעיצוב תוך התמקדות במתקבל מתחת לקו האופק והפיכתו לעיקר. מתוך מחקר צורני זה נוצרו רהיטים דינמיים המעבירים את הערכים הבאים לידי ביטוי בבבואה. כל רהיט מורכב ממערכת של תיבות מתכנסות ונפתחות, יורדות כלפי מטה ומאפשרות עיצוב אישי של החלל התחתון של הרהיט על ידי המשתמש.
  • Jioco / ניב כהן, בצלאל – בעידן של שפע צעצועים, עיצוב הסלון נעלם בין ערמות של משחקים. הפרויקט עוסק בנושא זה ומציע שלושה שטיחים בעלי אפשרויות משחק שונות, תוך בחינת איכויות התורמות להתפתחות הילד ועוזרות לחיזוק הקשר והתקשורת בין הורה לילדו.
  • Rising 30 / רועי חנוכה, בצלאל – בזמן עבודה בישיבה ממושכת מול מחשב, עולה החשיבות של הנוחות ושל שינוי תנוחת הגוף. Rising 30 הוא שולחן למחשב נייד המספק את הצרכים שהאדם זקוק להם בזמנים שהמוח עובד חזק יותר מהשרירים: פשוט להרים בקלות את השולחן ולהמשיך לעבוד בעמידה.
  • RePlex / שגיב הרוש, מכון טכנולוגי חולון – עבודה עם פסולת תעשייתית ממפעל העוסק בחיתוך משטחים פלסטיים שונים. הפסולת אינה ברת מחזור מאחר ולא ניתן להפריד בין החומרים ועל - כן, היא נזרקת לפח. שגיב חקר את תכונות התערובת בכבישת משטחים וגילה כי החומר החדש יכול להיות גם גמיש וגם קשיח, לדחות נוזלים ואור יכול לעבור דרכו. באמצעות כבישת משטחים וחימומם בשנית, מתקבל חופש לעצב צורות שאינן אפשריות בתבנית קלאסית.
  • דה יזראלי דיזיין / גיא בר סיני, מכון טכנולוגי חולון – הפרויקט נוגע בעיצוב בהשראת מחקר הנעשה על שפת העיצוב הישראלית וישראליות: האם קיימת שפת עיצוב בעיצוב תעשייתי ישראלי? גיא עיצב שולחן, שרפרף, שידה, נרגילה וגוף תאורה בהשראת אלמנטים עיצוביים "ישראלים".
  • רותי / דן הבר, מכון טכנולוגי חולון – רותי היא מערכת הידרופונית למשתמש הביתי. המערכת מבוססת על שיטת הגידול ההידרופונית Deep Water Culture, משמעות הדבר היא שהשורשים נמצאים במים עומדים עם תוספים מיוחדים שפותחו במיוחד לפרוייקט ע"י חברת LIVINGREEN. המערכת מייצרת קיר חי בבית שמספק 5% מתצרוכת המזון היומית (במערכות הידרופוניות ביתיות קיימות תפוקת המערכת היא 0.03% מתצרוכת המזון היומית והן בעיקר לנוי).
  • WOOD COUTURE / נטע אשרי, מכון טכנולוגי חולון – הפרויקט הוא מחקר טכנולוגי-חומרי בלמינציית פורניר, המייצרת חומר גושני משכבות דקיקות. התהליך אפשר התערבות משמעותית בשכבות ויצירת "חומר חדש" מהעץ המוכר והפשוט. שכבות הפורניר נצבעו ונכבשו בתבנית תלת ממדית. לאחר הכבישה עובד החומר שנוצר, כך שנחשפו השכבות הצבעוניות בממדים שונים. בתהליך עוצבו שני רהיטים, כיסא וכורסא, כל אחד מהם מציג פן אחר של המחקר.
  • מאריזה למוצר - i am furniture / איתי בר, מכון טכנולוגי חולון – שלושה רהיטים מהסביבה הביתית המשלבים קרטון ופלטת עץ בהם האריזה והפלטה שבתוכה הופכים לרהיט עצמו. הרהיטים עשויים קרטון, פלטות MDF בציפוי פורמייקה וחלקי פלסטיק.
  • תריסי אוריגמי / נופר הלר, מכון טכנולוגי חולון – תריסי אוריגמי, הם תריסים הלוקחים השראה מהאלמנטים האסתטיים והטכנולוגים של אומנויות קיפול וחיתוך הנייר השונות. נופר עיצבה שני תריסים: התריס הראשון, "Simple", הוא התריס הפשוט יותר, עם קווי דמיון ישירים לתריסים רגילים שאפשר למצוא בכל בית. התריס השני, "Zigzag", הוא התריס המורכב יותר מבין השניים, קורא תגר על הנראות והאסתטיקה של התריסים. קווי הזיגזג מסקרנים ומבדילים אותו מן הצפוי והמצוי. שני התריסים נותנים חווית שימוש חדשה, ומופע אור שונה ומרגש בכל שלב בפתיחה שלהם.
  • לחם / דניאל אמיר, מכון טכנולוגי חולון – בניסיונות שערכה דניאל עם בצק, הבינה כי הוא חומר גלם מעניין מאוד, הנטייה שלו לתפוח מייצרת מתח בין שליטה לחוסר שליטה והפוטנציאל הצורני הנובע מכך הוא גדול ומסקרן. הפרויקט מתמקד בבצק של הלחם כחומר הגלם המרכזי. דניאל עיצבה ארבע חוויות כמנות קטנות שמוגשות במסעדות. כחלק מהמחשבה הזאת, יצרה דניאל תבניות ייעודיות אשר מאפשרות שימוש חוזר אשר יניב תוצאה דומה בכל פעם.
  • ריהוט בכיפוף / בר גנץ, מכון טכנולוגי חולון – מחקר טכנולוגי החוקר את טכנולוגית כיפוף עץ באדים, מתיחת גבולות החומר והטכנולוגיה ליצירת סדרה של רהיטי עץ המיוצרים בתהליך של כיפוף עץ בעזרת אידוי. הפרויקט עוסק במחקר צורני של רצועת עץ המתפתלת ומתפצלת לכדי: מדף בעל שני פיתולים בקצותיו לחיבור לקיר; כיפוף עגול המייצר מסגרת למראה עם שני פיתולים בקצותיו וכיפוף נועז של רגל שעוברת מהלך של 90 מעלות ומייצרת מסגרת לפלטה של שולחן ומתחברת בשני קצותיה לרגל יציבה.
  • מתקן לייבוש כלים / ולרי שפירא, שנקר – האובייקט נועד ליצור חוויה אחרת לפעולה שגרתית של שטיפה וייבוש כלים ולהאיר את האזור האפור במטבח דרך העיצוב. המוצר הגנרי והמוכר, המצוי כמעט בכל בית, זוכה לתשומת לב מיוחדת והופך למעין תכשיט למטבח.
  • מחיצה / שיר קרת, שנקר – במסגרת הפרויקט, נחקרה התנהלות אישית במרחב משותף: הדינמיקה הזוגית בבית, בה אנו מתנהלים כאינדיבידואלים בעלי צרכים דינאמיים שונים ומשתנים. שיר עיצבה מחיצה לחלוקת החלל, המשמשת ככלי תקשורת לניהול שיח על טריטוריה וצרכים. תנועת התריסה מסמנת לבני הבית טווח של מצבי רוח ומציינת מתי רוצה בן/בת הזוג פרטיות או מעוניין להיות ביחד.
  • XM2 / דימיטרי קירגיזוב, שנקר – ספת לאונג' המורכבת מיריעה מלבנית של בד קורדורה המחוזקת ב-PVC שמתלבש על קונסטרוקציית מתכת. מתיחת היריעה מתבצעת בעזרת חיתוכי קווים בלייזר, השורפים את הקצוות הסינטטיים ומונעים את קריעת הבד ומאפשרים נשיאת משקל היושבים. מטרת הפרויקט היא הוצאת השימוש בספוג מהרהיט ושבירת המבנה הקונבנציונלי של הספה.
  • שרפרפים / כליל חורש, שנקר – סדרת שרפרפים העוסקים ביחס בין אובייקטים, בו כל שרפרף נפגש עם גורם נוסף כחלק מהמימוש שלו. בסדרה שלושה יחסים: בין שרפרף לקיר, בין שרפרף לפינה ובין שרפרף לשרפרף. בפרויקט נעשה שימוש במבנה בסיסי של שרפרף, אשר עבר שינויים בהתאם לצורת מפגש השונות ונקבעו מספר פרופילים וגדלים קבועים בהם נעשה שימוש.

 

אבן קיסר היא חברה בורסאית בינלאומית אשר נסחרת בבורסת ניו-יורק ונחשבת לאחת החברות הישראליות המצליחות בעולם. החברה נוסדה בקיבוץ שדות-ים בשנת 1987 ונחשבת למובילה ולחלוצה העולמית בתחום משטחי הקוורץ. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ- 53 מדינות ברחבי העולם.

מאז הקמתה, החברה חוללה מהפך בשוק משטחי הקוורץ המקוריים וניצבת בחזית הפיתוח והייצור של משטחים איכותיים. משטחי אבן קיסר מכילים עד 93% קוורץ וביצירתם עושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וידע קנייני. המשטחים פונקציונליים מאוד ומתקדמים מבחינה עיצובית, ומציעים אין ספור יישומים שימושיים, החל ממשטחי עבודה למטבח ומשטחים לחדר האמבטיה, וכלה בריצוף, חיפוי קירות, ריהוט, ועוד. 

החברה מציעה ארבע קולקציות ייחודיות: Classico™, Supernatural™, Motivo™ 

ו-Concetto™, המהוות מנעד ייחודי ועשיר של צבעים, ודוגמאות המאפשרים לכל לקוח למצוא את "המשטח האולטימטיבי", וליצור את החלל הייחודי לטעמו. העיצובים של אבן קיסר ממשיכים ומתפתחים בהתמדה במקביל למגמות המשתנות בעולם, ועל מנת לעמוד בתקני האיכות הבינלאומיים הגבוהים ביותר.