דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה שיפוץ חדר אמבטיה
לכל המאמרים
הבא
הקודם

שיפוץ חדר אמבטיה

26/05/2021
4 דקות קריאה

החלטתם לשפץ את חדר האמבטיה? בשעה טובה. בין אם מדובר בשיפוץ שמקורו בצורך לחדש ולרענן, או שמדובר בשיפוץ שמקורו בהכרח כמו רטיבות, עובש בקירות, פיצוצים בצנרת או באריחים. אספנו עבורכם כמה טיפים ומידע שיסייעו לכם בדרך אל אמבט החלומות שלכם. 

שלבים בתהליך שיפוץ חדר אמבטיה

 רגע לפני שתצאו אל השיפוץ, הכירו את השלבים העיקריים לפי סדר העבודה המקובל: 

  • פירוק של הריצוף וחיפוי הקירות הקיימים, פירוק ברזים וכלים סניטרים דוגמת אסלה, אמבטיה ומקלחוןהוצאת החול שנמצא מתחת לרצפות ומגן על הצנרת וגילוי רצפת הבטון
  • החלפת הצנרת הקיימת להולכת המים הקרים והחמים
  • שיקום או החלפה של צנרת הולכת הביוב
  • בחינה מחדש של נקודות החשמל בחדר האמבטיה מיקום האמבטיה או המקלחון
  • מילוי חול על רצפת הבטון וכיסוי הצנרת התת – רצפתית החדשה
  • הנחת הריצוף וחיפוי הקירות + איטום החריצים בין האריחים
  • התקנת כלים סניטריים – כיור, אסלה וברזים
  • צביעת קירות האמבטיה
  • ניקיון סופי וצילום האמבטיה החדשה שלכם לפייסבוק (לא חובה) 
חדר אמבטיה משופץ

מקלחון בחדר האמבטיה מאפשר ניצול חכם של שטח פנים בחלל ומגוון אפשרויות של קילוחים. בתמונה משטח משולב ארונית מדגם 2141 של אבן קיסר המונח על ארונית עץ ויוצר שילוב ייחודי בין חומרים, טקסטורות וצבעים. צילום: איתי סיקולסקי מלון רויאל ביץ'

שיפוץ חדר אמבטיה: מלא או חלקי?

רשימת השלבים המלאה אינה הכרחית אם החלטתם לשפץ באופן חלקי את חדר האמבטיה או לערוך בו שינויים נקודתיים בלבד. אפשר להסתפק בחיפוי מחדש של הקירות כדי להקנות אופי שונה וחדשני לחדר, אך לעתים טיפול קוסמטי בלבד לא יספיק, שכן הצנרת ישנה ויש בעיות רטיבות חוזרות ונשנות. אם הצנרת שלכם מתקרבת לגיל הבלות וברצונכם לערוך שינוי – כדאי לשקול שיפוץ יסודי. כמובן שעלות השיפוץ משתנה בהתאם, אך חשוב לוודא שלא תצטרכו לחזור שוב על השיפוץ בעוד כמה שנים. בנוסף, חשוב להגדיר את הצורך שלכם בשינוי, האם הוא נובע מרצון לחדש ולעצב מחדש את חדר האמבטיה או שמדובר בצרכי המשפחה שהשתנו?

האמת שמתחת לפני השטח

הם אמנם נסתרים מהעין, עושים את עבודתם בשקט במשך שנים – אבל אסור להקל ראש בתפקיד המרכזי שיש להם בפעולה תקינה של חדר האמבטיה: הצינורות. צנרת איכותית תשרת אתכם לאורך זמן רב), ומכאן החשיבות המכרעת בבחירה נכונה של חומרי גלם. כיום נהוג לעשות שימוש בצנרת עשויה פלסטיק העמידה בפני חלודה לאורך שנים.

באופן כללי, הצנרת מתחלקת ל-3 שימושים: הולכת מים קרים, הולכת מים חמים (בקו שמגיע מהדוד הביתי) והולכת הקולחין (מי הביוב). במהלך השיפוץ נחשפים הצינורות החבויים תחת הריצוף ומאחורי חיפוי הקירות, ויש הזדמנות נדירה לחדש אותם גם אם הם נראים תקינים לכאורה.
חשוב להקפיד כי על הצנרת ועל האביזרים הנלווים מוטבע תו תקן ישראלי, המבטיח מוצרים איכותיים שיעמדו בלחצים ובטמפרטורות גבוהות. בקשו מהאינסטלטור להראות לכם את הצנרת ואת המחברים שבהם הוא משתמש.

טיפ: רגע לפני שתכסו מחדש את הצנרת בחול והריצוף החדש שבחרתם בדקו את תפקוד הצנרת בלחצים של מים חמים וקרים, וודאו שאין נזילות ושהעניינים זורמים כמו שצריך.

ארונות אמבטיה

 עכשיו, אחרי שטיפלנו בכל החלקים הנסתרים מהעין – אפשר לגשת אל הארונות שיקבעו במידה רבה את ה tone and style של חדר האמבטיה שלכם. קיים מגוון רחב של ארונות והמחיר שלהם משתנה בהתאם לאיכות החומרים מהם עשויים, החיפויים, סוגי הצבעים ועוד. בחירת החומרים היא קריטית בסביבה רוויית לחות כמו חדר האמבטיה, ולכן יש לבחור בסוג עץ המתאים לכך ובחיפוי שיוכל להיות עמיד לתנאי השוררים בחדר האמבטיה.

אפשרות מומלצת היא חיפוי של הארון התחתון באמבטיה במשטח אבן קיסר, המאפשר לכם בחירה במגוון צבעים וטקסטורות, והבטחה ל משטח איכותי, שימושי ועמיד, שישמור על תכונותיו לאורך שנים. באמצעות פיתוח טכנולוגי של חברת אבן קיסר, ניתן להשיג משטחי קוורץ שעברו תהליך דיקוק ייחודי לעובי של כ-3 מילימטרים בלבד. את החיפויים הללו ניתן להצמיד לחזיתות של דלתות הארון, ובכך להפוך אותו לעמיד בפני מים וסביבה לחה במיוחד – כמו זו של חדר אמבטיה.

אם מדובר בחדר אמבט קטן, תרצו וודאי לנצל את החלל באופן אופטימלי, ולכן אנו ממליצים לתכנן מראש ולהקפיד על מידות מדויקות בהתאם לתוכנית המתאר של חדר האמבט. לדוגמא: ארון שימוקם קרוב מדי למקלחון או לאמבטיה ולא ייקח בחשבון את זווית הפתיחה, יכול להקשות על פתיחה מלאה ולהפוך את מלאכת הפתיחה למסורבלת במיוחד.