דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה חיפוי למטבח
לכל המאמרים
הבא
הקודם

חיפוי למטבח

16/06/2021
5 דקות קריאה

חיפוי קיר מטבח

בבית, אזור המטבח נמצא בשימוש רב, אם מבחינת שהייה של דיירי הבית ואורחים ואם מבחינת היותו אזור אחסון, בישול ולרוב גם האכילה. במשך הזמן מרחב המטבח, בעקבות תהליך הבישול או האכילה צובר עוד ועוד כתמים, זאת בנוסף לשימוש במים באופן תדיר במרחב שלאורך זמן גם יכול להוליד בעיות רטיבות, כתמי עובש וכדומה. כלומר, במשך הזמן אזור המטבח נשחק מבחינת המראה וגם מבחינת יעילות התפקוד. אחד מהאלמנטים החשובים ביותר שיכולים למנוע הידרדרות זו, כמו גם לחדש, לרענן ולשדרג משמעותית את מראה המטבח הינו חיפוי קירות המטבח.

חיפוי קירות במטבח הוא אלמנט חשוב בכל מה שנוגע לעיצוב מטבחים. זאת, מתוך תפיסה עיצובית אשר גורסת כי חיפויי קיר במטבח הם הזדמנות להכתיב את המראה הכללי של החלל. לא אחת, חיפויי קירות הם מהפרמטרים החשובים ביותר במסגרת תהליך העיצוב.

הודות למבחר מרשים, נדמה כי בבחירת חיפויי קיר למטבח, השמיים הם הגבול. כיום, חיפויי קירות למטבח זמינים במגוון מרשים של טקסטורות מרהיבות, עיצובים מרגשים, צבעים מגוונים ודוגמאות קלאסיות לצד אלמנטים מודרניים. החומרים מהם עשויים חיפויי קירות מטבח מעניקים רמה גבוהה של שימושיות ותחזוקה – דהיינו, שילוב מדויק של אופי ויופי. 

בנוסף, חיפוי קירות במטבח הוא אלמנט חשוב בכל מה שנוגע לתפעול הפונקציונלי של המטבח. זאת מתוך תפיסה כי מרחב המטבח הינו מרחב בו מתקיים באופן שכיח תפעול המזון בבית, בין אם מדובר באחסונו, בהכנתו או באכילתו. עקב כך, מרחב זה בא באופן קבוע במגע עם חומרי גלם רבים ובכלליות בא באופן יומיומי עם לכלוכים קלים עד קשים, כגון טיגון, אדים, שמנים ועוד. על כן, חשוב להשקיע מחשבה באופן עיצוב שיקל על ניקיונו, כמו גם יישמרו לאורך זמן. הפתרון היעיל והנפוץ ביותר כיום הם חיפויי קירות. כך ניתנת האפשרות לכיסוי הקיר עם חומרים אשר מתמודדים ביעילות עם תנאים אלה, כמו גם מאפשרים ניקוי קל וקצר יותר. 

מה הם חיפויי קירות?

חיפויי הוא כיסוי המוצמד לקירות החדר הנותן מענה לצורך דקורטיבי או במקרים של חלל המטבח וחדר הרחצה, מענה לצורך פונקציונלי וארגונומי של ניקיון ותחזוקה. במטבחים, נחיצותם של חיפויי הקיר שכיחה לאורכו של משטח העבודה, על כן לרוב הם ילוו אותו לגובה באזור זה. היכן שטמון צורך או אפילו מגבלה פונקציונלית לרוב חבויה הזדמנות עיצובית שכדאי לממש אותה, בכדי לעשות זאת חשוב להכיר את האפשרויות בתחום – והן רבות.

אבן קיסר מציעה מבחר רב של משטחים כחיפויים שישלימו את המראה של משטח העבודה. בזכות פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים ניתן להשיג משטחים דקים ורציפים יעודיים לחיפויי, ולא רק בצורות המקובלות של אריחים או בריקים.

חיפוי למטבח
עיצוב מטבח: פרנקל מטבחים

חיפוי קיר מטבח – איך בוחרים את החיפוי הנכון?
בחירת חיפוי קיר מטבח מתחילה עם בחירתו של חומר הגלם. חשוב להשקיע מחשבה ולהתחשב מבחינה פונקציונלית איזה חומר גלם יקנה עבודה נוחה וקלה במטבח. כך שבעת העבודה או הניקוי החיפוי ייתן מענה לשימור המטבח ויקל על ניקוי המטבח לאחר העבודה. מומלץ, בבחירה נכונה של חיפוי להשקיע בחיפוי קיר לגובה, על מנת שיקל את ניקוי המרחב, כמו כן לבחור חומרי גלם מתאימים למשימה זו חיפויי קירות במטבח יכולים להיות עשויים מקרמיקה, גרניט פורצלן, זכוכית, אבן טבעית, בריקים, שיש, נירוסטה, עץ, מתכת ועוד.

כל אחד מהחומרים הללו מאפשר בחירה מבין מגוון טקסטורות, דוגמאות וגימורים שונים. לאחר בחירת החומר, יש להתאים את החיפויים לקו העיצובי הכללי של המטבח. לדוגמא, אם הקו המנחה הוא עיצוב מטבח בסגנון כפרי, חיפוי קיר מטבח מאבן טבעית, עץ מלא או פורצלן, יכול לשדר את החמימות הרצויה.

מנגד, מטבחים מודרניים מתהדרים בדרך כלל בקווים נקיים אשר משתלבים באופן נהדר עם חיפויי זכוכית או נירוסטה בוהקים. חשוב לזכור, מלבד הרמוניה, חיפויי קירות למטבח חייבים להיות פונקציונאלים, היות שמדובר בסביבת עבודה הנחשפת לשומנים, נוזלים, ריחות טיגון, אדי שמן, טמפ' שונות וכדומה. אי לכך, חשוב לבחור את החומרים אשר מתמודדים ביעילות עם תנאים אלה, וכמובן – מתנקים בקלות.

חיפויי קיר למטבח מתוך ה- The Visualiser של אבן קיסר
חיפויי קיר למטבח מתוך ה- The Visualiser של אבן קיסר

חיפוי מטבח עם אבן קיסר

משטחי הקוורץ של אבן קיסר הוא חומר גלם נפלא עבור חיפויי קירות למטבחים. המשטחים עמידים לחום, מתנקים בקלות ואלגנטיים. המשטחים מגיעים בטקסטורות שונות ובצבעים מגוונים. את המשטחים ניתן למצוא במגוון סגנונות ודגמים החל מחיפויים חלקים ומודרניים, דרך דגמי ה supernatural בהשראת אבנים ושורשים ועד דגמי יוקרתיים של משפחת הקונצ'טו העשויים אבנים חצי יקרות. אתם מוזמנים להיכנס לאתר החברה ולהתרשם מארבעת הקולקציות של אבן קיסר – קלאסיקומוטיבו, סופרמו וקונצ'טו.

רוצים לעצב בעצמכם? הכירו את אפליקציית העיצוב של אבן קיסר– The Visualiser

עיצוב מטבח הוא מלאכה אשר דורשת מכם להתאים את כלל האלמנטים בחלל זה לזה. הריצוף צריך "לדבר" עם משטח העבודה, וחיפויי הקירות חייבים "לזרום" עם הכיורים והתאורה. במילים פשוטות, האלמנטים השונים צריכים להרכיב את המטבח בהרמוניה מושלמת. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי הדמיה ממוחשבת.

בדיוק לשם כך, השיקה אבן קיסר את אפליקציית ה- Visualiser. אפליקציית עיצוב המגישה פלטפורמה ייחודית להדמיות חללים ממחושבות. אפליקציית העיצוב של אבן קיסר זמינה עבורכם באתר האינטרנט של החברה ותומכת גם במכשירים סלולאריים וטאבלטים, באמצעותה תוכלו לבחור אלמנטים שונים במטבח (לרבות חיפויי קירות) על בסיס הדמיה בהתאם לטעמכם. אפליקציית העיצוב של אבן קיסר מבוססת על קטלוג המשטחים המרהיב של החברה. מדובר ביותר מ-100 משטחי אבן קיסר אשר מתאימים לכל מטבח ולכל סגנון.

ההחלטה לשנות או לעדכן את מרחב מטבח קיים נראית לעיתים משימה מרתיעה מאוד, במיוחד בהתחלה, אבל עם תכנון נכון ועם החומרים הנכונים, התהליך יכול לעבור בקלות ובנוחות, כמו גם במחיר לא יקר. מטבח חדש יכול לתת ריענון לבית כולו, כך שמעבר להנאה והתנהלות קלה לדיירים, שינוי כזה יכול להוסיף ערך מוסף לבית שלך אם ובעתיד גם יימכר הבית.

לכן, תכנון נכון הוא המפתח, צעד אחר צעד יש להתחשב בתנאי המטבח, בהתנהלות בו מבחינה פונקציונלית ובהעדפה האישית של עיצובו. כך שחיפויי קירות המטבח יקנו למטבח אישיות. אחרי הכול מרחב המטבח הינו מרחב ליצירה לכן כדאי ומומלץ לעצבו כמרחב מעורר השראה על מנת שבעתיד יניב גם בישול של מנות מדהימות.

לעמוד הקולקציות

לרשימה של נקודות המכירה