דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה מטבח נכון לניקיון
לכל המאמרים
הבא
הקודם

מטבח נכון לניקיון

25/05/2021
3 דקות קריאה

החל משיש ועד ריפוד- הבחירות הנכונות למטבח נקי 

משטחי אבן קיסר ידועים בתחזוקה המינימלית שהם דורשים, אך לא די בבחירת משטח טוב למטבח על מנת להקל את תחזוקתו. קיבצנו עבורכם טיפים נוספים שיחסכו לכם זמן ויעמידו בספק את העסקה הוותיקה "אתה תבשל, אני אנקה"

שיש למטבח

על השיש מתרחשת עיקר הפעילות במטבח, ורגע של חוסר תשומת לב עלול להותיר אתכם עם סימנים וכתמים שלא יימחו. הקדימו תרופה למכה והעדיפו משטח עבודה בעל עמידות גבוהה, שיכול להתמודד עם ספל תה חם או בקבוק יין אדום שנשפך. ככל שנקדים לנגב כתמים שנוצרו נקטין את סיכוייו של הכתם להיתפס בשיש, ולכן, החזיקו תמיד בהישג יד מגבונים וחומרי ניקוי מתאימים (אסטוניש הוא מבין חומרי הניקוי הנפוצים והמוצלחים ביותר לניקוי אבן קיסר). אם בחרת לשלב במשטחי העבודה שלכם כמה חומרים, למשל משטח בוצ'ר לצד נירוסטה, הקפידו לוודא מול איש המקצוע שהחיבורים יהיו הומוגניים ומינימליים במידת האפשר – חריצי חיבור עמוקים מדי מזמינים לכלוך שקשה לנקות.

מטבח נכון לניקיון

חיפוי קיר אחורי

במטבחים רבים חיפוי הקיר מגן עליו מפני לחות, כתמי שמן ושאר מטעמים. האפשרויות הסגנוניות והחומריות הן רבות ומגוונות, אך מומלץ כבר בשלב התכנון לייעד לאזורי הכיור והכיריים שמועדים לפורענות, חיפוי שעשוי מקשה אחת, שאפשר לנגב או לשפשף בקלות ושעמידותו בכתמים גבוהה. קחו מקדם ביטחון הכולל בתוכו גם כתמים שובבים במיוחד – והגביהו את החיפוי באזורים אלו בלפחות 20 ס"מ.

מטבח נכון לניקיון

הריצוף

אם אתם לא משוגעים על שפשוף, התרחקו משימוש באריחים מחורצים או בעלי טקסטורה לרצפת המטבח שלכם. בין האריחים מצטברים חומרי פסולת, וניקיונם היסודי יכול לדרוש עבודה ממושכת. ריצופים מלינולאום וקוורץ יבטיחו ניקיון במאמץ מינימלי. שימו לב לבלאי טבעי! לינולאום לדוגמה עלול להתקלף ולהיקרע לאחר שימוש ממושך ולהקשות על הניקיון. כדי להימנע מכך, מומלץ להחליפו כל כמה שנים.

מטבח נכון לניקיון

ייבוש הכלים לאחר שטיפה

רעיון שיכול להקל עליכם את ייבוש הכלים לאחר שטיפה ידנית הוא שילוב של אזור ניקוז מובנה לצד הכיור. אזור הניקוז מנתב את המים ביעילות לכיור, מסיר את החשש מכתמי אבנית שמופיעים לעתים באזור ייבוש הכלים, וכל זאת ללא צורך במתקן מסורבל לייבוש כלים התופס מקום על השיש. אופציה נוספת היא להתקין מתקן ייבוש נסתר בארון הממוקם מעל הכיור.

הפרטים הקטנים

את הטאץ' הסופי למטבח יוצרים רהיטים ואביזרים משלימים. גם בבחירתם כדאי לשמור על גישה פרקטית ולבחור באלו שדורשים תחזוקה קלה ומינימלית. העדיפו כיסאות ללא ריפוד או בעלי ריפוד סינתטי שדוחה כתמים. אם בכל זאת בחרתם בריפוד מכותנה, בחרו צבעים כהים עליהם הכתמים יראו פחות. אותו דבר באשר לווילונות: מומלץ לבחור בדים שמתכבסים בקלות או להתקין תריס ונציאני שאפשר להרים ולהרחיק ברגע מטווח פגיעה.

מטבח נכון לניקיון

עשינו לכם חשק להתחיל לעצב מטבח? היכנסו לקטלוג אבן קיסר והתחילו לעצב