דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה עיצוב מטבח קטן
לכל המאמרים
הבא
הקודם

עיצוב מטבח קטן

16/06/2021
5 דקות קריאה

טיפים לעיצוב מטבחים קטנים 

​חלל קטן יכול להגביל בצורה רצינית את אפשרויות העיצוב – במיוחד כשמדובר במטבחון. קשה מאוד להפוך מטבחונים קטנים לפתוחים ושימושיים, במיוחד כאשר מכשירי חשמל גדולים משתלטים על האזור. לפניכם טיפים פשוטים הבאים על מנת לתכנן את החלל במטבח הקטן, ולנצל אותו בצורה המיטבית.

תחנת עבודה
אחד האזורים החשובים ביותר במטבח הוא אזור העבודה. המקום בו קוצצים סלט, מכינים בלילה לעוגה או מערבבים את השוקו. יכול להיווצר מחסור בשטח דלפק במטבח קטן, כאשר לוקחים בחשבון כיורים וכיריים. מומלץ להשתמש בכיסויים המתלבשים על התנור והכירה ויוצרים משטח ישר עם שאר הדלפק. כך ניתן יהיה לכסות אותם בשעת הצורך, ולזכות בשטח דלפק יקר.

עצבו את המטבח שלכם עכשיו בעזרת אפליקציית עיצוב הפנים של אבן קיסר הויז'ואליזר​.

תמונה אווירה מטבח משטח אבן קיסר
קרדיט: אלעד גונן

משולש המטבח
משולש המטבח הוא מושג קל להבנה: זהו משולש דמיוני הנמתח בין המקרר, הכיריים והכיור. מומלץ להחזיק אותם קרוב אחד לשני, כיוון שאלו שלושת המקומות בהם נעשה השימוש הרב ביותר. אך עם זאת, בניגוד לחללים גדולים, במטבחון קטן מומלץ להרחיב את המשולש כמה שניתן, על מנת להגדיל את השטח הזמין.

חדרים פתוחים
אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום למטבח קטן להראות גדול יותר היא על ידי פתיחת החדר. כלומר, שבירת קירות או פתיחת מעברים, על מנת לקבל מראה פתוח בכל המטבח. בעוד שרעיון זה עובד היטב במטבח שהוא כבר פתוח, בפועל לא תמיד ניתן לממש אותו, ולכן יש לשקול רק במידה והדבר אכן אפשרי.

בהיר ובוהק
כאשר מנסים לגרום לחללים קטנים להראות גדולים יותר, צבעים בהירים ובוהקים עוזרים להוסיף עומק. חיפויים של אריחים לבנים, ארונות בהירים ומשטח דלפק מואר היטב יכולים ליצור מראית של חלל פתוח גם במטבחון קטן וצפוף. בכל הנוגע לתאורה, שילוב של תאורה מתחת לארונות וספוטים ישירים מעל הראש יכולים לעזור למטבחים קטנים להראות גדולים יתר.

תמונה אווירה מטבח משטח אבן קיסר
קרדיט: חמוטל קציר מעצבת פנים צילום: הגר דופלט

מקומות אחסון
רעיונות אחסון חכמים וייחודיים הם הכרחיים בכל עיצוב מטבח קטן. מכשירי חשמל הנמצאים מתחת לארונות כמו מיקרוגל, פותחן קופסאות וטוסטר מוסיפים שטח דלפק ומשחררים מטבחון צפוף. ניתן לנצל ארונות פינה על ידי מדפים ומגירות ייעודיים המקטינים את בזבוז השטח.

הפרדה
כאשר יש מחסור בשטח אחסון במטבח, הפתרון האידיאלי הוא אחזקת המזון במקום אחר. מזווה נפרד בארון או חדר צדדי יכולים להוסיף המון שטח למטבחון קטנטן. מדף מובנה בארון יכול לשמש מזווה מצוין, אשר מפנה שטח יקר מפז במטבחון. דרך נוספת לפנות שטח היא על ידי החזקת הכלים הייעודיים לארוחת בוקר – קומקום, טוסטר, מכונת קפה, מיקרוגל וכו' בחלק נפרד של הבית.

תמונה אווירה מטבח משטח אבן קיסר
קרדיט: אינטריו עיצוב ואדריכלות צילום: הגר דופלט

עגלה על גלגלים
עגלה ניידת היא דרך טובה לפנות שטח עבודה נוסף. יש לבחור עגלה שגובהה הוא כגובה הדלפק, וכך נוסף שטח דלפק אשר ניתן להכין עליו אוכל. עגלה מרובת שכבות מספקת שטח אחסון למצרכים, כלי בישול ומכשירי חשמל קטנים כמו בלנדר ומיקסר. ברגע שהעבודה במטבח נסתיימה, ניתן לגלגל את העגלה הרחק מטווח ראיה.


ארגון מטבחים קטנים

מטבחים קומפקטיים: להוציא יותר מהמטבח הקטן שלכם
מטבחים קטנים נעשים נפוצים יותר, במיוחד בערים גדולות בהן המרחב בדירות ובבתים עירוניים הוא הטבה. כאשר אתם עובדים עם כמות מוגדרת של חלל, שימו לב שהמטבח הקטן או "הקומפקטי" הממוצע נחשב לפחות מ-10ftx10ft , לכן אחסון ועיצוב פריסת המטבח הם המפתח. על כל סנטימטר להיות מנוצל בתושייה רבה, על מנת ליצור חלל פרקטי ויעיל לבישול ולכל צרכי האחסון שלך במטבח.

פריסה
המטבח הקטן הטיפוסי הפופולרי ביותר שאפשר למצוא בבתים רבים, במיוחד בדירות, הוא או מטבח גלריה (שתי שורות של ארונות ומשטחי עבודה פרוסות במקביל זה לזה) או מטבח בסגנון קיר יחיד. שתי הפריסות האלו של מטבח מספקות את השימוש היעיל ביותר באיזור רצפה קטן.
אחד היתרונות של מטבח קומפקטי הוא שכל הדברים נמצאים בהישג יד אחד מהשני. לשימוש הפונקציונלי ביותר במטבח, זכרו את מה שידוע במונחי עיצוב כ"משולש המטבח". משולש המטבח מתקיים ממיקום של המקרר, הכיריים/ התנור והכיור, בתוך פריסה של משולש דמיוני בעיצוב המטבח. שימוש בטכניקת עיצוב טיפוסית זו, משמעותה ששלושת המכשירים השימושיים הללו מהווים את הדרך הפרקטית ביותר לניצול המטבח.

יצירת אשליה של מרחב​
כאשר יש לכם מטבח קטן, אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כשמעצבים אותו, הוא יצירת אשליה של יותר מרחב. שימוש בצבעים טבעיים לארונות המטבח, או אפילו שימוש בדלתות זכוכית לארונות, הוא רעיון מצויין, מכיוון שהוא שומר את המקום פתוח ומאוורר. שימוש בצבעים כהים יותר במטבח קטן עלול לגרום להרגשת קלסטרופוביה ולהפוך אותו אפילו לקטן יותר.

ארונות לבנים במיוחד יוצרים פני שטח בוהקים ומשקפים, אשר באמת פותחים את החדר, והוספה של מתקני נירוסטה לשילוב הזה, מעודדת את האור לרצד על כל פני השטח.​​
נראה שהרמה של הארונות מעל לרצפה, על ידי מיקומם על קבים כך שהם אינם נוגעים ברצפה, בהחלט יוצרת את התחושה של מרחב. בנוסף, שימוש ברצפות גדולות יותר ברצפת המטבח, בניגוד לרצפות קטנות ומפורטות, גם הוא יהפוך את רצפת המטבח להראות גדולה יותר ממה שהיא באמת.​

העבודה עם חלל קטן מאלצת אתכם להחליט מה באמת חשוב לכם במטבח, מה אתה באמת צריכים ועל מה אתם יכולים לוותר. עניין זה נכון במיוחד לגביי מכשירי חשמל במטבח. כמובן, אתם באמת צריכים מקרר, כיריים וכיור, אבל האם אתם יכול לחיות בלי מדיח כלים או מיקרוגל, במידה ופשוט אין מספיק מקום לאחד מהם? אי סדר על משטח העבודה שלכם, יגרום למטבח באופן מיידי לתחושה שהוא קטן. נסו להימנע מפיזור של דברים קטנים רבים בתצוגה, במקום זאת, מצאו להם מקום בתוך הארונות, במקום בו יהיו מחוץ לראיה ושמרו על משטח העבודה נקי מבלגן ופתוח.

רעיונות נוספים
במטבח קומפקטי, אחסון הוא המפתח להפיכה של חלל העבודה המוגבל לטובתך. צרו אפשרויות רבות לתאים מוסתרים ונצלו את מירב החלל על ידי שמירה של קופסאות וסלים למזון, כך שתוכל להיפטר מאריזות קרטון מגושמות.
במידה שחלל מוגבל של ארונות מהווה בעיה, נסו להשתמש באובייקטים מורכבים לקיר, בכדי ליצור מקום אחסון נוסף ולשמור על חלל משטח העבודה אך ורק להכנת אוכל ובישול. סירים ומחבתות יכולים להיות תלויים על התקרה או על הקיר, מדפי תבלינים יכולים להיות מורכבים לקיר, וכלים יכולים להתלות בעזרת שימוש ברצועות קיר מגנטיות.
למרות מה שצויין קודם, שמטבחים לבנים יוצרים אור במטבח קטן, אל תשכחו לתת למטבח שלך מעט אופי על ידי הוספה של קצת צבע במקום כלשהו. אולי תוכלו לעצב אותו עם אריחים צבעוניים, או להוסיף לו מעט מכשירי חשמל כיפיים וצבעוניים.

לעמוד הקולקציות

לרשימה של נקודות המכירה