דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה חידוש אמבטיות
לכל המאמרים
הבא
הקודם

חידוש אמבטיות

22/07/2021
3 דקות קריאה

גם אמבטיות זקוקות לפינוק משל עצמן

מי לא אוהב אמבטיה חמה ומפנקת? ובכן, אין ספק שאמבטיה טובה, מלאה בקצף משגע (ומשודרגת עם סבונים ארומטיים ונרות), יכולה להיות ה"בריחה המושלמת" מתלאות היומיום. ממלאים את המים, סוגרים את הדלת, והעולם כולו עוצר מלכת לשעה קלה. לעיתים, גם אמבטיות צריכות פינוק משל עצמן. התנאים השוררים בחדר האמבטיה, לרבות הרטיבות והלחות, מעודדים בלאי גבוה. תשמחו לדעת כי ניתן לחדש את האמבטיה בקלות, במהירות ובעלות אטרקטיבית במיוחד. זאת, במסגרת חידוש אמבטיות המבוסס על ציפוי אקרילי או הלבשת אמבטיה על האמבטיה הקיימת. 

בעבר, הדרך היחידה להתמודד עם אמבטיה פגומה הייתה על ידי שיפוץ מאסיבי של חדר הרחצה והחלפת כל הקונסטרוקציה במקום. כיום, ישנם פתרונות פשוטים, נוחים וזולים הרבה יותר. למשל, ציפוי אמבטיה. זהו חידוש אמבטיה אשר מבוסס על ציפוי בחומרים אקריליים במהלכו האמבטיה מלוטשת, מסירים ממנה אבנית ושומנים, והיא עוברת חיטוי ומילוי של חריצים וסדקים.
ציפוי אמבטיה הוא טכניקה אפקטיבית במיוחד הנהנת מכמה יתרונות. ראשית, הציפוי האקרילי יכול לספק פתרון נהדר לפגיעות נקודתיות באמבטיה, תוך כדי מניעת התפשטות התקלה לשאר חלקי האמבטיה בנוסף, ציפוי אמבטיה מתאים למקרים בהם האמבטיה במצב טוב יחסית, ללא חלודה וריקבון. 

תמונה של חדר רחצה

במידה והאמבטיה זקוקה לשיפוץ משמעותי יותר, הציפוי האקרילי איננו יכול לספק לה מענה אפקטיבי, תוכלו לחדש את חדר הרחצה על ידי הלבשת אמבטיה. מדובר בפתרון אשר במהלכו מולבשת אמבטיה חדשה על גבי האמבטיה הישנה. האמבטיה החדשה עשויה מזכוכית אקרילית, היא מחליפה את האמבטיה הקיימת ומעניקה לכם חדר רחצה מפנק בתוך שעות ספורות בלבד. 

חידוש אמבטיה, מה עם שאר חדר הרחצה?

אם הגעתם למצב בו אתם צריכים לחדש את האמבטיה, סביר להניח שכל חדר הרחצה לא עבר שיפוץ משמעותי מזה כמה שנים טובות. ובכן, למה לעצור באמבטיה כשאפשר לחשוב בגדול ולהתחדש גם עם חיפויי קירות, ריצוף, כיורים, אריחים, ברזים, וכדומה. 

כפי שצוין לעיל, השימוש השוטף (תרתי משמע) בחדר הרחצה יוצר עומס רב על התשתיות במקום (הצנרת, פתחי הניקוז וכדומה). כמו כן, תנועת המים בחדר הרחצה, והמגע שלהם עם החומרים הסובבים אותם, מהווים לא אחת מוקד להיווצרות עובש, ריקבון וחלודה. אי לכך, מלבד ההזדמנות לעצב ולהתחדש, שיפוץ אמבטיה טומן בחובו גם יתרונות בריאותיים.

במהלך שיפוץ אמבטיה, תוכלו לרענן אלמנטים עיצוביים שונים בחדר הרחצה. לדוגמא, להחליף ריצוף, להרכיב חיפויי קירות אמבטיה חדשים, לשנות נקודות חשמל, להתאים את האמבטיה לכיור והברזים, לחדש את האסלה וכו'. כיום, בזכות הטכנולוגיות המתקדמות לחידוש אמבטיות, אתם חוסכים הוצאות משמעותיות בדרך אל האמבטיה החדשה. את החיסכון הנ"ל תוכלו להשקיע בשדרוג המערכות שמסביב לאמבטיה, לרבות התחדשות ועיצוב של האלמנטים השונים בחלל. 

תמונה של חדר רחצה

שיפוץ אמבטיה עם אבן קיסר

שיש אבן קיסר הוא אחד החומרים המומלצים ביותר לחדר הרחצה המודרני. זהו שיש מיוחד אשר מורכב מכ-93% מינראל טבעי (קוורץ) הקשור ביחד עם חומרים מגשרים. משטחי הקוורץ הם משטחים מושלמים לחדרי רחצה וזאת בשל עמידותם המצוינת בתנאי לחות, רטיבות, מים, טמפ' מתחלפות וכדומה. שיש אבן קיסר משמש לשורה של אלמנטים בחדר הרחצה כגון מרצפות, משטחי עבודה, ארונות, חיפויי קירות ועוד.
למשל, אם מדובר על ריצוף חדש, אתם יכולים לבחור ריצוף אבן קיסר במגוון רחב ביותר של דוגמאות, צבעים, גוונים, טקסטורות וגדלי אריחים. כמו כן, אבן קיסר פופולארית גם במסגרת חיפויי קירות באמבטיה. 

משטחי הקוורץ המרשימים משתלבים באופן נהדר בחדרי רחצה, התקנתם קלה והם מעניקים לכם עמידות ואיכות לאורך שנים. אלו משטחים אשר עמידים בפני סדקים, כתמים, שריטות, חום, קור, כימיקליים וכדומה. אי לכך, הם כמעט אינם דורשים תחזוקה שוטפת. שיש אבן קיסר מתאים לחדרי רחצה גם במסגרת חיפוי לארונות, משטחי עבודה ועוד.