דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה חדר אמבטיה קטן
לכל המאמרים
הבא
הקודם

חדר אמבטיה קטן

25/05/2021
4 דקות קריאה

דירה קטנה מהווה אתגר עיצובי לא פשוט. כדי לגור בדירה קטנה ולהרגיש בכל זאת תחושת מרחב כדאי להקפיד על פרטים רבים, על מנת ליצור את התחושה הנכונה. הדבר חשוב שבעתיים כאשר מעצבים את חדר הרחצה – שהוא ממילא אחד החללים הקטנים בבית. אספנו עבורכם את כל הטיפים הנכונים כיצד תהפכו מטרים רבועים ספורים לממלכה, לפחות בתחושה.

​אמבט בחיפוי דגם 4100​
​אמבט בחיפוי דגם 4100​

Keep it simple
כדי לייצר תחושה רחבה ואוורירית יותר בחדרי אמבטיה קטנים, מומלץ לשמור על קו עיצובי אחיד שאינו גדוש בפרטים.עיצוב מינימליסטי ותכליתי מייצר אווירה אלגנטית מבלי להעמיס יותר מדי פרטים. אם נבחן לדוגמה את הסגנון הכפרי הרומנטי או את הסגנון האקלקטי – נראה כי אלה עלולים להעמיס עודף פריטים בשל הצבעים המרובים, הסלסולים המאפיינים את המראה הכפרי-רומנטי וריבוי הפרטים והסגנונות המאפיינים את המראה האקלקטי. ריבוי פריטים כזה עלול ליצור תחושה של צפיפות, וחדר האמבטיה ייראה לכם קטן יותר.
ככלל, חדר אמבטיה שבו הרצפה וחיפוי הקירות עשויים מאותו החומר יורגש כחלל רחב יותר. גם לסידור האריחים יש חשיבות, שכן קווים מאורכים יקנו תחושת גובה ומרחב, לעומת קווים רוחביים שיעניקו תחושה צפופה וסגורה. עוד מומלץ להתקין ארונות מרחפים ללא בסיס ואף ללא רגליים. אלה מוסיפים לתחושה אוורירית יותר בשל הרצפה הגלויה תחתם.

חדר אמבטיה קטן
קרדיט: איתי סיקולסקי

צבעוניות ככלי לאשליה אופטית
בחדר אמבטיה קטן מומלץ לעשות שימוש בצבעים בהירים, המעניקים תחושה של מרחב מואר וגדול יותר. חדרי אמבטיה בעלי גוון בהיר (קרם ושמנת) יכולים להתקשט בנגיעות צבע בתפזורת על ידי בחירת אריחים שונים המיועדים למטרה זו. בחירה בצבע קר תייצר תחושה רעננה ונקייה ותתרום לתחושת המרחב.
בחירה בצבע חם תייצר תחושה חמימה יותר, ואם זו חסרה לבני הבית, הרי שניתן לשלב אלמנטים אחרים בצבע חם, למשל מגבות. עציץ צנוע המותאם לתנאי הלחות שבחדר האמבטיה יתרום לאווירה חמימה ולא ייצר דחיסות מיותרת.

חדר אמבט קטן
קרדיט: איתי סיקולסקי

גובה החיפויים
כדי לחזק את תחושת המרחב, עדיף לחפות את הקירות עד לנקודה גבוהה ככל שניתן, ולכל הפחות – עד מעל למחצית מגובה הקיר. בחירה בחיפוי קיר עד חצי הגובה גורמת לחדר האמבטיה להיראות קטן וצר. חיפוי לכל אורכו של הקיר מייצר תחושה אחידה לעין שמייצרת אשליית מרחב וגודל. בחלל קטן מומלץ לעשות שימוש בחיפויי קיר בגוונים בהירים מאבן קיסר כגון משטח קוורץ דגם קלאסיקו (4130, 5141) ודגמים נוספים כגון 2141, 1141, 5000,5141,4600. גם גודל אריחי החיפוי הוא נתון בעל משקל, שכן אריחים קטנים יוצרים קווי חיבור מרובים ומייצרים תחושת עומס בעין. לעומתם, קיר המחופה באריחים גדולים כולל פחות נקודות חיבור והתחושה למתבונן היא אוורירית הרבה יותר. קו חיתוך לרוחב הקיר אינו מחמיא ופוגם בשלמות החזותית של חדר קטן. הודות למאפייני המשטחים של אבן קיסר, ניתן לשלב משטחים בגובה של 3 מטרים, המקנים מראה אחיד ונקי מחיבורים הנראים לעין.

כלים סניטרים וקווים גיאומטריים
מבנה הכלים הסניטריים משפיע גם הוא על המראה ועל הסגנון בחדר האמבטיה, ויכול לסייע לנו ביצירת תחושה מרחבית נכונה. בחירה בכיור מלבני מומלצת כדי למקסם את השימוש במרחב הנתון. כיור מלבני תורם לתחושת הגודל גם בשל הקו הישר והנקי שהוא מציע.

כמה טיפים ייסעו לכם לייצר מרחב בחדר אמבטיה קטן:

  • רצוי לבחור בכלים סניטרים ובארון כיור מרחפים.
  • מומלץ לשקול התקנה של ידיות ארון שקועות על פני ידיות בולטות.
  • מומלצת מראה גדולה מלבנית המייצרת אשליית מרחב נינוחה.
  • כדי לשמור על מראה אוורירי ודל בפרטים, מומלץ כיור שקוע משום שהוא מתאים יותר למרחב קטן לעומת כיור צף ש"תופס" מרחב. 
אמבטיה קטנה

אחסון חכם
כאשר החדר העומד לרשותנו מצומצם יש להקדיש מחשבה ותכנון מיוחדים גם לחללי האחסון שבו. לכן רצוי לבחור בארונות custom made לאחר תכנון מדויק. תכולת חדר הרחצה אמורה לשמש את בני הבית, ואם מדובר במרחב קטן לאחסון עדיף להימנע משימוש בארון כמזווה מוצרי טואלטיקה, ולהשאיר בו רק את מה שבאמת נחוץ בשימוש יומיומי.
גם סידור המדפים צריך להיות מדויק. במרבית המקרים, אין טעם ברווח צר בין המדפים, שכן לרוב מוצרי טואלטיקה ארוזים באריזות גדולות המקשות על אחסונן. מגרות נשלפות ומאובזרות בעלות חלוקה פנימית מתאימות לחלל התחתון של הארון, וארונות לאורך המראה ומשני צדיה, מאפשרים ריבוי מדפים וחלוקה פנימית חכמה ומודולרית.
מומלץ לאחסן כמה שיותר אביזרים בחלל נסתר מהעין כדי לייצר תחושה קלילה ונקייה לעין. אם מתוכנן כיור צף מעל משטח העבודה הרי שנוסף חלל אחסון תחתיו. אם מדובר בכיור שקוע בתוך הארון, הרי שמומלץ לנצל את המקום שנותר למגרה מלבנית נשלפת שתכיל למשל בגדים המיועדים לכביסה. ניתן להשאיר מאחורי מגרה זו מרחב נוסף (על ידי מחיצה מתאימה) לאחסון חומרי ניקוי.

השורה התחתונה

קיימים פתרונות מגוונים שיכולים לייצר מרחב רחצה נוח, נעים ויעיל גם אם הוא צר וקטן. בחירות נכונות בכלים סנטריים, סוג הארון, חיפויים וטקסטורות, יכולות למקסם את החלל העומד לרשותכם ולהפוך את השהייה בחדר האמבט לחוויה שממלאת את הנפש ומרעננת את הגוף.