דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה שיש שחור – הסדרה השחורה של אבן קיסר
לכל המאמרים
הבא
הקודם

שיש שחור – הסדרה השחורה של אבן קיסר

17/06/2021
3 דקות קריאה

הקולקציה השחורה היא חלק מהמענה של אבן קיסר לטרנד השחור שפרץ אל קדמת הבמה, כבש את עיצוב הבית כשחקן ראשי והפך לאחד הצבעים הדומיננטיים במטבח. כמובילת טרנדים עולמית, אבן קיסר מעשירה את פלטת הצבעים הכהה שלה בשלושה דגמים חדשים שנותנים מענה למגמה המתחדשת של חללי מטבח ואמבטיה כהים. חידוש נוסף הוא הגימור הטבעי החדש במראה אורגני, שמדגיש משטחים ומעצים את עומק הצבעים לסדרה הכהה.

״החופש לתת ביטוי ליכולות שלנו ושל החומר״: מור קרישר, המעצב הראשי של אבן קיסר, על פיתוח הדגמים החדשים של החברה כמענה לטרנד השחור.

״חקרנו מתכות במצב הטבעי שלהן כשהן מוצאות מהאדמה. התבוננו בחלודה תעשייתית ובמתכות שעברו את תהליך החמצון. השתמשנו באבנים טבעיות וכהות כמו סלייט ובזלת כדי לקבל השראה. במשך חודשים עבדנו עם הידיים, בנינו מכונות, עד שהצלחנו לבנות אב־טיפוס של משטח במראה מתכתי כהה עם חלודה, שאפשר להעביר אותו ממחלקת הפיתוח למחלקת הייצור״.

במילים אלו מתאר מור קרישר, המעצב הראשי של אבן קיסר, את תהליך הפיתוח של משטח 4735 Oxidian, אחד משלושת הדגמים החדשים של אבן קיסר שהושקו לאחרונה. תהליך כזה, שעשוי להימשך עד שנה של עבודה, הוא יחודי לאבן קיסר, וקרישר מכנה אותו כ״חופש לתת ביטוי ליכולות שלנו ושל החומר. אנחנו שמים על זה דגש חזק וזה מתבטא בגישה חופשית ובאפשרויות בלתי מוגבלות. זה יתרון גדול לחברה שמייצרת את המשטחים שלה בעצמה, ושמה דגש על מוצרים מובילים ברמה העיצובית, שאנחנו יכולים לגבות את השאיפות העיצוביות שלנו ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר״.

מאחורי הקלעים 4735 Oxidian

כך, האסתטיקה התעשייתית של הפטינה במשטח ה־Oxidian, באה לידי ביטוי בשכבה הירוקה על המתכת והטקסטורה שלה על בסיס מט אפור־כהה עמוק, דרך אפקט אדום־חום משתנה שמופיע לאורך המשטח, בדומה לחלודה אמיתית שעוברת תהליך חמצון במהלך הזמן. ״הניסיון והידע שלנו אפשרו לנו לגלות את המהות של מתכת בתהליך העיצוב של משטחי הקוורץ״, מסביר קרישר. ״לתהליכים שעוברות מתכות כמו ברונזה, פלדה וברזל יצוק יש תפקיד משמעותי בעיצוב עכשווי. יש היום משיכה לגימור ולוקים מטאליים, תשוקה למהות המסתורית של אלכימיה שבאה לידי ביטוי פה״.

לעומת ה־Oxidian, ההשראה לדגם 5810 Black Tempal התקבלה משמי הלילה, ומגאות ושפל באוקיינוס בשעות הלילה. ״רצינו לחקור את יחסי הגומלין בין חומרים אורגניים חשופים לגמרי. התבוננו בתהליכים טבעיים המתרחשים לאורך הזמן. יש קאמבק חזק לגוונים כהים במטבחים שבא לידי ביטוי בחללים בצבע שחור, חום ואפור־סלייט. הגוונים הכהים ביותר מתפשטים באופן אורגני על המשטח, בניגוד לבסיס הכבד, השחור. ל־Black Tempal יש קומפוזיציה מורכבת של שכבות דמויות מינרלים, והיא מקרינה את האיכויות של אבנים טבעיות כגון טרוורטין וסלייט. היא בולטת על רקע גוונים מעודנים של צהוב ולבן״.

מאחרוי הקלעים 5810 Black Tempal

״אני חושב שהדגמים הכהים החדשים שלנו משלבים בין העכשווי לקלאסי. גם אם הם שחורים וכהים יש בהם משהו נקי. אני אוהב שהמשטח במטבח הוא דומיננטי: יש את האלמנטים מסביב שנותנים צבע וגוון כמו הקירות, הרצפה, הארונות, ויש את משטח העבודה שדווקא בעזרתו אפשר לתת תחושה מובחנת לחלל. הוא לא גדול מדי, הוא אופקי, ויכול למשוך בדיוק את תשומת הלב שאנחנו רוצים״.