דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה ויהי אור- גופי תאורה ייחודיים
לכל המאמרים
הבא
הקודם

ויהי אור- גופי תאורה ייחודיים

22/07/2021
3 דקות קריאה

חג החנוכה הוא הזדמנות מצוינת להאיר נושא חשוב בתכנון ועיצוב החלל – התאורה 

בין שזו מנורה קטנה על שולחן העבודה ובין שזה גוף תאורה תלוי או עומד שמושך אליו את כל המבטים – בכוחה של תאורה להדגיש את המעטפת, לחמם ולקרר את האווירה, ליצור דרמה, רומנטיקה, דינמיקה, ולהשלים את ה"סיפור" שמאחורי עיצוב החלל. תאורה הולכת יד ביד עם בחירת החומריות והצבעוניות של הפרויקט, וכמעט שאי אפשר לדבר על אלו מבלי לדון בה באותה נשימה. 

לכבוד חג האורים –קבלו את הבחירות של אבן קיסר למעצבי התאורה שכדאי לכם להכיר:

תמונה אווירה של מייצג אבן קיסר

Karman, חברה המתמחה בתאורה לפנים וחוץ הבית, נוסדה רק בשנת 2005, אך הצליחה במהרה להתבסס כמותג בעל זהות חזקה ובועטת. גופי התאורה שמעצבים שלושת מעצבי הבית הם מלאי נוכחות, פיסוליים ומרשימים, מעניקים פרשנות חדשה למסורת האיטלקית ועושים שימוש חדשני בחומרים. לאיטליה מסורת ארוכה של עיצוב, וחברות התאורה מארץ המגף הם שם דבר בתחום. בחרנו דווקא במותג איטלקי שאינו ותיק כדי להדגים את טעמו הייחודי של העיצוב האיטלקי.

תמונה אווירה של פינת אוכל

הומור, קריצה, והרבה שיק מאפיינים את פריטי העיצוב של חברת moooi ההולנדית, שמשקפת את רוחו של המייסד מרסל ונדרס. החברה הפכה לשם דבר בעיצוב חללים, ואת מגע הקסם של ונדרס אפשר לראות בגופי תאורה המחברים עולמות שונים בצורה קולאז'ית ופופית. סוס שראשו אהיל ודלי הפוך שהפך למנורה הם רק קצה הקרחון.

תמונה אווירה של מייצג ממילאנו

טום דיקסון הוא המעצב הבריטי שהפך במהלך 30 שנות קריירה למכתיב דעת קהל ולמושא לחיקוי. בית העיצוב של דיקסון, שנפתח ב-2002, משתף פעולה עם חברות מובילות, אך בעיקר מצטיין בהנפקת אובייקטים נחשקים של ריהוט ותאורה. המתח בין חספוס תעשייתי לברק מלוטש הפך לטביעת האצבע של עיצוביו, וגופי התאורה שהשיק לאחרונה, המשלבים רטרו-שיק ומינימליזם עשיר, מתיישבים היטב עם מגמות העיצוב העכשוויות.

מייצג של מנורות על רקע לבן

Nendo, בית העיצוב היפני המוערך, שאף שיתף פעולה עם אבן קיסר בשבוע העיצוב האחרון במילנו, ידוע בגישתו הייחודית לעיצוב ומציע בפרויקטים שלו מבט רענן ולעתים משעשע על חפצי היומיום. בפרויקט שעיצבו בסטודיו עבור חברת התאורה vibia הם מציעים אפשרות לשלוט בעוצמת האור בחלל באופן חדשני: אהילים המורכבים שכבות על שכבות של בד ובנויים בצורה מודולרית המאפשרת "לקלף" אותם בהתאם לעוצמת האור הרצויה – משכבת בד אחת ועד ל-24 שכבות שיספקו תאורה רכה ועמומה.

תמונה של מייצג מתערוכה

avide G. Aquini הוא מעצב איטלקי צעיר שצד את עיננו בשל השימוש המעניין שעשה במשטחי אבן ושיש. מנורת השולחן שעיצב מושפעת לדבריו מתקופת האר-דקו בצורניות הגאומטרית ובשילוב החומרים. המראה הטבעי של השיש עם עורקים משורגים הוא טרנד מוביל כרגע בכל תחומי העיצוב (ראו את קולקציית Supernaturals של אבן קיסר) וגם כאשר נורת הלד שמוטמעת במנורה אינה דולקת, היא יוצרת רושם רב כשהיא מונחת על השולחן.

תמונה של מייצג מתערוכה

הכירו את סטודיו Swine מסאו פאולו, ברזיל, שעומד מאחורי גוף התאורה ההומוריסטי הזה, שמזכיר בצורתו קקטוס. בסיס המנורה עשוי עץ, והתפרחות הירוקות עשויות בקבוקים ממוחזרים. אם אתם רוצים להיות בטוחים שהחלל שתעצבו יספק חוויה אסתטית ייחודית, אנחנו ממליצים לכם לחפש השראה אצל המעצבים הצעירים ובבתי העיצוב הקטנים, שמציעים כיום פרשנויות מגוונות לנושא התאורה, ומהלכים לא פעם על התפר שבין אמנות לעיצוב.

תמונה של משטח קוורץ דגם 5031 Statuario Maximus של אבן קיסר
5031 Statuario Maximus