דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה עונת השיפוצים – טיפים לקראת השיפוץ
לכל המאמרים
הבא
הקודם

עונת השיפוצים – טיפים לקראת השיפוץ

25/07/2021
3 דקות קריאה

עונת השיפוצים בעיצומה

רגע לפני החגים ופתיחת שנת הלימודים מגיעה לשיאה עונת השיפוצים. גם אם לא עברתם דירה, מתיחת פנים של איזור המטבח או האמבטיה יספקו את תחושת ההתחדשות והשינוי הרצויה. הכנו עבורכם כמה המלצות שיעזרו לכם בתכנון ויביאו אתכם בשלום אל קו הסיום.

שיפוץ המטבח

ראשית, הבינו את הצרכים שלכם. לפני שאתם מתחילים בשיפוץ מטבח, חשבו על אופן השימוש שלכם בו, ונסו להתאים את העיצוב החדש לאורח חייכם. חשבו על סדרי העדיפויות שלכם: כמה אנשים יבשלו ויתאספו במטבח, וכיצד הם ינועו בתוכו? האם אתם צריכים תוספת למטבח, או שהגודל הנוכחי מספיק? ענו על השאלות וגבשו בדמיונכם את מבנה המטבח. בסיס רעיוני זה יעזור לכם בכל שלבי השיפוץ.

חשבו על משטחי העבודה שלכם

האם אתם מבשלים לעתים קרובות ונוהגים לארח בביתכם? אנשים המבלים זמן רב במטבח יזדקקו למשטח עבודה גדול יותר מאלו המסתפקים בהכנת ארוחות פשוטות. אם אתם גם אופים בבית, התקנת שני משטחי עבודה במפלסי גובה שונים יכולה להקל עליכם, ותאפשר גם לילדים להשתתף בהכנת הארוחות. בעת בחירת סוג המשטח, אנו ממליצים על שימוש בחומרים עמידים ופונקציונליים כמו קוורץ, עץ איכותי, אלומיניום וכדומה. הקוורץ בולט מבין החומרים, ומציע לצד עמידות מלאה למים, חום, שריטות וכתמים ואינו דורש מאמץ רב בתחזוקתו.

תמונת אווירה במטבח של משטח אבן קיסר

הוסיפו עניין חזותי למטבח 

נסו להימנע מגושים גדולים ומשעממים של דלתות ומגירות על ידי הוספת פרטים מעניינים, כמו דלתות זכוכית, אריחי קיר, מדפי תצוגה או ארונות לאחסון יינות. כדי להוסיף עומק ועניין למטבח שלכם, דאגו להתאים תוספות אלו לשולחנות האכילה, הדלפקים, האי, ושאר האלמנטים המגדירים את החלל. מבחר הגוונים והטקסטורות הרחב של משטחי אבן קיסר, יקל עליכם למצוא את האמירה העיצובית שלכם.

הקליקו לגלריית המטבחים המלאה של אבן קיסר

שיפוץ חדר הרחצה

אמבטיה – האם לתקן, לחדש או להחליף? המקלחת והאמבטיה נמצאות בלבו של חדר הרחצה, והרצון לערוך בהן שינוי הוא לעתים קרובות המניע לשיפוץ החדר. אם הבעיה היא לא יותר מכמה סדקים, תוכלו לתקן בעצמכם מקלחת או אמבטיה מפייברגלס או אקריליק בעלות נמוכה על ידי איטום בדבק אפוקסי. אם הבעיה היא כתמים וצבע דהוי, ייתכן ויש צורך בציפוי האמבטיה. במצבים חמורים במיוחד, שגם ציפוי לא יועיל בהם, קיימת אפשרות הלבשת האמבטיה: זוהי טכניקה שבה אמבטיה אקרילית חדשה "מולבשת" על האמבטיה הישנה ותופסת את מקומה, ללא צורך בפירוק ובשבירת האריחים.

תמונת אווירה חדר רחצה עם משטחי אבן קיסר

כיצד בוחרים את הריצוף?

בעת בחירת הריצוף לחדר האמבטיה, יש כמה נושאים שיש להביא בחשבון. ראשית, יש להתחשב ברטיבות שמאפיינת את סביבת הרחצה, ומחייבת ריצוף בעל עמידות יוצאת מן הכלל ללחות. נוסף על כך, הריצוף צריך להיות עמיד בפני בלאי. חומר שנשחק בקלות ורגיש לבלאי יאפשר שריטות ברצפה וחדירת מים, מה שעלול לגרור שיפוצים נוספים. לריצוף חדר הרחצה יתאימו אריחי קרמיקה, בטון, או משטח קוורץ המציע עמידות בלחות, ועמידות גבוהה גם בפני סדקים וכתמים. משטחי הקוורץ מתחברים זה לזה באופן מושלם, ללא כל חיבורים נראים לעין, יוצרים מראה רציף ואסתטי ומאפשרים אטימות מלאה לנוזלים.

הקפידו על שיפוע מקלחת נכון 

בחדרי אמבטיה המצוידים במקלחון, חשוב לוודא כי שיפוע המקלחת נכון עוד בטרם יתייבשו האריחים על הרצפה. שיפוע נכון ימנע מצב של הצטברות מים שיכולה להוביל להחלקה וללכלוך מיותר. הקפידו על עבודה מדויקת ומנעו מעצמכם את כאב הראש העתידי.

הקליקו לגלריית האמבטיות המלאה של אבן קיסר