דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה חנות מטבחים או נגריה – איך בוחרים?
לכל המאמרים
הבא
הקודם

חנות מטבחים או נגריה – איך בוחרים?

26/07/2021
4 דקות קריאה

מטבח חדש. צמד מילים שלכולנו כיף לשמוע, לדמיין ולתכנן. אל הכיף הזה מצטרף אבל – מטבח חדש יכול גם להפוך לעניין מורכב ממה שחשבנו. הוא יכול לעלות יותר ממה שרצינו להוציא וההחלטות בו יכולות להיות יותר קריטיות ממה שהעלנו על דעתנו. אם במבט ראשון זה נראה כמו משחק הרכבה נחמד, במבט שני אנחנו כבר לומדים שיש חוקים למשחק הזה ושכדאי להתייעץ עם מישהו שמבין את הוראות ההפעלה. אם הם יהיו אדריכלים, מעצבי פנים, חנויות מטבחים או נגרים, אנחנו כאן כדי לעשות בזה סדר.

כל מטבח מוצלח מתחיל בהשראה

כדי לראות איך החלומות שלכם מתחברים למציאות תוכלו לבקר ב-concept house שלנו וליצור הדמיות תלת ממד מרהיבות של הדגמים שאהבתם יחד עם האביזרים המשלימים של המטבח.
כדי לתת ליצירתיות כנפיים, כדאי להסתכל על מטבחים אחרים ולשאוב מהם השראה. אינסטגרם ופינטרסט הם מקורות מעולים להבין מה קורה בעולם עיצוב המטבחים. הנקודה הפחות טובה בהם היא שהם מציגים לרוב עולם פנטסטי ובלתי מושג, אם מבחינת הפרקטיות של העיצוב, המידות, חומרי הגלם או התקציבים. באתר שלנו יש חלק שכולו מוקדש לטיפים והשראה וכך גם בערוץ האינסטגרם ובדף הפייסבוק שלנו. השורה התחתונה היא שלפני שאחרים מייעצים לכם, שווה לקחת ערב או שניים כדי לפתוח את המחשבה ולהצית את הדמיון.

אל מי הולכים?
את המטבח החדש שלכם תוכלו לקנות מחנות מטבחים או מנגר. כמו כל בחירה שאנחנו עושים בחיים, לכל אחד מהם יש את היתרונות והחסרונות שלו, ואין תשובה אחת ויחידה, אלא בחירה באפשרות שמתאימה יותר.

עיצוב

חומרי גלם 
ואם חזיתות ופרזול נשמעים לכם כמו סינית, שווה לקפוץ ל-concept house שלנו ולראות איך כל חומר נראה בנפרד, ומה קורה כשמחברים את כל הבחירות שלכם ביחד.

זמני אספקה 
תהליך הייצור של מטבח בחנות מטבחים הוא לכל הפחות חודשיים, ולכך יש להוסיף את שלב התכנון, את המדידות ואת ההכנה לייצור. כלומר, מדובר על כ-3 חודשים. העבודה אצל נגר יכולה להיות מהירה יותר, ותלויה בעיקר בפניות שלו לעבודה. ברוב חנויות המטבחים הגדולות, תוכלו להיכנס ולצאת עם מטבח, מוצרי חשמל, פרזול, ארונות ובעצם כל מה שצריך כדי ללכת הביתה מרוצים ולדעת שסגרתם את כל הפינות.

אחריות 
כאן הדברים יותר חד משמעיים. בעוד שבחנויות מטבחים, האחריות הפכה לסטנדרט וישנן חנויות שמעניקות אפילו 12 שנות אחריות על המוצרים שלהם, אצל נגרים פרטיים עדיין אין סטנדרט קבוע. תוכלו למצוא כאלה שמספקים בין שנה ל-5 שנים אחריות וכאלה שיסתפקו בחודשים ספורים. בהזמנת מטבח, הקפידו להבין על מה האחריות חלה ועל מה לא, ועל אילו חומרי גלם תקבלו אחריות גם מצד היצרן, ממש כמו האחריות לכל החיים שלנו על משטחי הקוורץ.

בטחון כללי 
בסעיף הזה לחנות מטבחים, ולרשת מוכרת בכלל, יש יתרון מסוים, אך גם הוא לא חד משמעי. מצד אחד, לחנות ממוסדת יש מערך תהליכי ייצור ומערך שירות מסודר ומיומן ויש תקנון מובנה.
מצד שני, תקנון נוקשה יכול לעבוד גם לרעתכם, בהשוואה לנגר שאחראי באופן אישי לשביעות הרצון שלכם ושהעבודות הבאות שלו נקבעות במידה רבה מההמלצות שהוא יקבל.

כמה זה יעלה?
שאלת מיליון הדולר. או פחות, תלוי את מי שואלים. אמנם קשה מאוד לקבוע מחיר כשיש כל כך הרבה משתנים שמשפיעים על התוצאה הסופית, אבל אנחנו לא נרתענו וחקרנו את הנושא. את המסקנות תוכלו למצוא בכתבה שהכנו כאן.

עם מה צריך להגיע?
אספקה של מטבח חדש והרכבה שלו בבית, תלויה לא רק בחנות שאנחנו קונים ממנה, אלא גם בנו. ככל שנבוא מוכנים יותר ונדע מהם הצרכים המדויקים שלנו, כך נקצר את הזמנים ונזכה להתחיל לבשל במטבח החדש מהר יותר.
כדי להגיע כמה שיותר מוכנים, הנה הדברים שאנחנו צריכים להביא איתנו:

מידות המטבח – בשלב הראשון, וכדי לקבל מושג כללי, העזרו בתוכניות שקיבלתם מהקבלן או מהאדריכל שלכם, או שפשוט תמדדו בעצמכם. שימו לב למדוד ולציין בתוכנית גם את מיקום החלונות, ברזי המים ופתחי הניקוז ואת שקעי החשמל. כמו כן, קחו מידות של כל אחד מקירות המטבח, גם אלה הסמוכים לו. מעצבי מטבחים ירצו להבין את התמונה המלאה של המטבח וסביבתו, כדי להבין האם לתכנן לכם אי, דלפק או קיר ארונות מרשים.
בכל מקרה, אלה מידות ראשוניות בלבד ולפני ייצור המטבח ימדד שוב על ידי איש מיומן.

הדמיה של המטבח – לאחר ביקור ב-concept house שלנו, תוכלו לצאת עם הדמיה של המטבח החדש שלכם, שכולל את דגם המשטח, עיצוב החזיתות של הארונות, צבע הזכוכית וסגנון הפרזול. ההדמיה יכולה לחסוך לכם זמן רב בפגישה עם המעצבת של חנות המטבחים או עם הנגר ולדייק את ההחלטות שלכם.מכשירי חשמל – מבלי לדעת מהם הגדלים של מכשירי החשמל שיהיו בו, לא תוכלו לסיים את תכנון המטבח. אתם לא חייבים לדעת מהו הדגם הספציפי שאתם רוצים לקנות, אבל כן לדעת מהו הגודל הסטנדרטי של אותו סוג מכשיר. בין אם תזמינו מטבח מנגר או מחנות מטבחים, במשטח שלכם תוכלו להתאהב כבר מעכשיו באמצעות כמה שאלות פשוטות ובחירות עיצוביות. בסוף השאלון הקצר נספר לכם מהו הסגנון העיצובי המועדף עליכם ואילו משטחים הולכים איתו מעולה. אז מה האבן קיסר שלכם?