דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה Design Inspirations
לכל המאמרים
הבא
הקודם

Design Inspirations

25/07/2021
3 דקות קריאה

חברת אבן קיסר משיקה ספר השראות ייחודי ומזמינה אתכם להכיר את חמש המגמות המובילות בעולם העיצוב

"אנו שמחים להציג לפניכם את ספר ההשראות של אבן קיסר – Design Inspirations. כחברה מובילה בעולם העיצוב, אנו עוקבים כל הזמן אחר טרנדים, חידושים ומגמות עיצוב בעולם. הספר נולד מתוך רצון לחלוק ולשתף אתכם במקורות ההשראה והמעורבות שלנו בעולם העיצוב", מספר בפתיח אלי פייגלין, סמנכ"ל השיווק של החברה.

הספר, שזמין עתה להורדה בגרסה דיגיטלית, הופק בשיתוף פעולה עם – FranklinTill, סוכנות בינלאומית מובילה המתמחה במחקר וחיזוי טרנדים. הוא סוקר חמש מגמות עדכניות בעולם העיצוב, ממפה את ההקשר התרבותי והעיצובי של כל מגמה, ומזמן מסע מעורר אל היוצרים החשובים הפועלים כיום בזירת העיצוב העכשווית. לצד כל זאת, הספר מציג חומרים, גוונים ומרקמים מקולקציות המשטחים של אבן קיסר. אנו מקווים שתיהנו מהפקה מקורית זו ותמצאו בספר מקור השראה עיצובי בעל ערך. 

אלו חמש המגמות שצפויות להוביל את הטרנדים החמים בשנים הקרובות:

בעידן של צריכה מסיבית, ייצור המוני ועודפות, נדרשת אתנחתה בדמות מרחב ומרווח לנשימה. עולם העיצוב עוסק ביצירת פתרונות חכמים ופשוטים לסביבת החיים המודרנית, שבה הבית מתפקד כמפלט חמים, עוטף ומכיל. את המגמה מאפיין מראה הרמוני, קווים רכים וזורמים ושימוש בחומרים אותנטיים וחשופים כמו עץ, בטון, אבן ושיש, בגימורים חלקים וקטיפתיים. השילוב בין חומרים חמימים כמו עץ עם משטח קריר של אבן או בטון, מתקבל בהרמוניה ויוצר מראה מאוזן ונעים.

תמונת אווירה של אופניים
בתמונה: Thonet Bike by Andy Martin Studio

המושגים יוקרה, זוהר ופאר ידעו שחיקה במעמדם בחלוף השנים. מגמה זו מבקשת להשיב להם את המשמעות המקורית, ומסמנת חזרה להכרה בערכם של חומרי גלם משובחים ומלאכות יד מסורתיות. בעיצוב נראה ניסיון ליצור חוויה על-זמנית וגדולה מהחיים, שקורצת לסגנון חיים נהנתני ואלגנטי, ונפגוש חומרים אציליים כשיש, ברונזה וקריסטל בעיבודים חדשניים, ללא תיווך ובצורתם הגולמית.

תמונת אווירה של כוסות

אחד הבולטים בהם הוא בטון חשוף, שמשמש כבסיס לתכנון בקנה מידה גדול, אך באופן מפתיע משתלב גם בחפצי נוי ובאביזרי אופנה. העיבוד המוקפד שהבטון זוכה לו מבליט את המנעד הרחב של החומר, הנע בין חספוס גולמי לעידון יוקרתי.

מייצג של מכונת קפה ישנה לוואצה
בתמונה: Espresso Solo by Shmuel Linski

הטבע במלוא תפארתו, פלאי ומפתה, משמש כאן כמקור השראה מרכזי, ויוצרים רבים מנסים להתחקות אחר האיכויות הנדירות שמגולמת בו. עולם העיצוב העכשווי מפגיש חומרי גלם טבעיים עם חומרים מלאכותיים, והתוצאה היא דור חדש של תוצרים חכמים, הנהנים מהאיכויות העוצמתיות של יסודות הטבע ומטכנולוגיות מתקדמות מעשה ידי אדם. המראה שמאפיין את המגמה מושפע מצורות אורגניות, לעתים אף אקראיות, שיר הלל לייחוד, השונות והיופי שבחוסר השלמות.

תמונת אווירה של טבעת מאבן
בתמונה: Mixed Media Rings by Wenhui Li

החיים בכפר הגלובלי הפכו את נוף חיינו לעשיר ומגוון. התמהיל שנפרש לעינינו בכל פעם שאנחנו גולשים ברשת, מטיילים ברחוב או מבקרים בגלריה, שואב ממקורות תרבותיים רבים מספור, והתוצאה היא זרם תודעה חוצה גבולות ורב-תרבותי. Cultural Remix עוסקת בשילוב של כוחות מנוגדים אלו לכדי הרמוניה חדשה. מאפיינים אותה אקלקטיות, לקטנות ולעתים חתרנות. בעיצוב נראה שימוש חדשני וניסיוני בפולקלור ובמלאכות יד עממיות, אלמנטים אתניים ושילובים אוונגרדיים נועזים ומלאי הומור.