דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה סטודיו RUST: ״ככל הנראה האי גדול בארץ״
לכל המאמרים
הבא
הקודם

סטודיו RUST: ״ככל הנראה האי גדול בארץ״

03/06/2019
4 דקות קריאה

בניגוד לעולם התוכן הבוהק והצבעוני של תעשיית הגיימינג, רענן שטרן ושני טל (סטודיו RUST) החליטו להשאיר את ה״רעש״ במסכי המחשב של עובדי Playstudios ולעצב להם חלל שקט, נקי ופסטורלי

צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל

כשהאדריכלים רענן שטרן ושני טל קיבלו לידם לתכנן את המשרדים של חברת Playstudios, האתגר הגדול – הם מספרים – היה שבניגוד למשרדים של רוב חברות ההיי־טק הגדולות, שממוקמים במגדלי זכוכית מרשימים, בעלי החברה בחרו במבנה קיים בן קומה אחת בדרום תל אביב. ״אם בדרך כלל בפרויקטים מסוג זה אתה מקבל קומות נקיות, קירות של עמודים וחזיתות פתוחות״, אומר שטרן, ״בפעם מדובר במתחם שמחבר בין כמה מבנים בקומת קרקע עם חצר פנימית מדהימה.

צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין האדריכלות: רענן שטרן ושני טל

״והאתגר היה מה שלכאורה הוא הכי פשוט: להכשיר את המבנה לשימושים מתקדמים. לא היו שם תשתיות למערכות חכמות שיכולות לאכלס מתכנתים, אנשיי היי־טק, חדרי ישיבות וכן הלאה. לכן זה לא היה רק תכנון והעבודה כללה שחזור, עבודה הנדסית ואדריכלית לכל דבר״.

״זו חברה שמפנקת את העובדים שלה״, מוסיפה טל, ״ובחנו הרבה מיקומים פוטנציאליים, אבל הם ממש התאהבו במתחם בגלל המבנה, הקירות, העמודים, התקרות הגבוהות, החלונות הגדולים, הפאטיו המדהים והצמחיה שמסביב. האתגר היה להשאיר את מה שהם אוהבים ולהתאים אותו לצרכים שלהם״.

צורך זה עלה גם במשרדים של Playstudios, חברת גיימינג שהחלה את דרכה במרחבים משחקיים וירטואליים עם שייקר, הבר הווירטואלי הראשון. אולם, בניגוד לעולם התוכן הבוהק והצבעוני של תעשיית הגיימינג, שטרן וטל החליטו להשאיר את ה״רעש״ במסכי המחשב ולעצב חלל שקט, נקי ופסטורלי.  ״הקונטרסט מכוון״, קובע שטרן, ״ולכן בחרנו בסקאלת צבעים שנעה בין אפורים, לבנים לקרמים ובז׳ים, עם שימוש בעץ, בטון ואור נעים״.

צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל

שטרן וטל פועלים תחת השם סטודיו RUST, שמתעסק מאז 2013 במנעד רחב של פרויקטים פרטיים וציבוריים, בניינים קהילתיים ופרויקטי מגורים לטווח קצר, מלונות, משרדים לחברות היי־טק, רשתות מזון ועוד. העיסוק המעמיק שלהם בצורות מגורים חדשות, עם יחידות בגודל 8 מ״ר לצד מרחבים ציבוריים גדולים, מתחבר בפרויקטים פרטיים לצורך במרחבים חברתיים גדולים ושיתופיים.

״יש משהו מאוד נעים ללכת שם״, מוסיפה טל, ״דווקא בגלל מיעוט הצבע וריבוי הטקסטורות. גם כשהשתמשנו בחומרים מתועשים כמו פח שמרנו על אותם הגוונים. עיקר העבודה נעשה בחומר ובטקסטורה, ולאו דווקא במספר הצבעים״.

בחדרי השירותים, במטבחים ובאי הענק שבחלל המרכזי, ״ככל הנראה הגדול בארץ״, השתמשו השניים במשטחי אבן קיסר, רובן מהסדרות החדשות של החברה. ״זה אי ענק של שמונה ומשהו מטרים, כולו משטחים חדשים של אבן קיסר, כל בוקר מגישים עליו את ארוחות הבוקר ובמשך היום הוא משטח עבודה לכל דבר״.

צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל

שטרן: ״אנחנו עובדים המון עם אבן קיסר. קודם כל אלה משטחים שמאוד נוח לעבוד איתם, הבלאי שלהם כמעט לא קיים, בטח לא במטבחים; אין טעויות, אנחנו יודעים איך הם ייראו. בנוסף הם מצליחים לשמור על טרנדיות ולהגיב למגמות עולמיות בזמן אמת. לדוגמה, ברגע שהבטון הפך להיות חלק בלתי נפרד מהבתים, לאבן קיסר הייתה קולקציה של משטחים שענתה על הצורך״.

טל: ״בכל הפרויקטים שלנו אנחנו משתמשים רק באבן קיסר, אנחנו תמיד חוזרים אליהם. יש לנו את כל הדוגמאות במשרד שלנו, מאוד נוח לבחור, יש אופציות לעשות דברים מיוחדים, והכי חשוב שזה נותן לנו ראש שקט. יש בארץ אנשי מקצוע טובים שהחומר מוכר להם, שיודעים לעבוד איתו, שיודעים מה לעשות איתו, מבית פרטי ועד לעבודה הכי קשוחה שיש״.

צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל
צילום: גדעון לוין אדריכלות: רענן שטרן ושני טל