דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה פונקציונלי או דקורטיבי? מציאת משטח למטבח שבאמת עושה את העבודה
לכל המאמרים
הבא
הקודם

פונקציונלי או דקורטיבי? מציאת משטח למטבח שבאמת עושה את העבודה

25/05/2021
3 דקות קריאה

משטח העבודה הוא האזור הפעיל ביותר במטבח, שמתאפיין ב"אקלים" הפכפך ו"אטמוספירה" קיצונית. איך מוצאים את האחד שישתלב באווירה אבל גם יצלח את כל האתגרים של פעילות יומיומית?

משטח העבודה הוא ללא ספק אחד האלמנטים הבולטים בחלל המטבח, שקובעים בצורה ניכרת את המראה והתחושה הדומיננטיים ואת הטון הכללי. עובדה זו משפיעה על רבים לאורך תהליך בחירת המשטחים, ומקשה עליהם למצוא את המשטח המתאים. לא אחת קיימת נטייה להעדיף משטח שנראה טוב באולם התצוגה, על פני משטח פונקציונלי שישרת לאורך זמן ויעמוד במגוון המשימות להן נועד: עמידות בפני שריטות של סכיני חיתוך, חום של כוסות עם תה רותח, אי ספיגה לנוזלים שמאיימים להכתים את המשטח ועוד.

על מה חשוב להקפיד כאשר בוחרים משטח למטבח, כיצד דואגים שצבע המשטח יתכתב עם האלמנטים השונים בחלל, ואיך תדעו שהמשטח שבחרתם ישמור על הצבע והיופי שלו לאורך שנים? אספנו עבורכם כמה תשובות לשאלות השכיחות ביותר.​​

משטח 5100 קוורץ אבן קיסר
אקלים הפכפך במטבח מחייב בחירה בחומרים עמידים. משטח 5100 במטבח בדירה ברמת השרון. צילום: דן פרץ

להכניס את הטבע הביתה

בעבר משטחי השיש הטבעי היוו את הפתרון הכמעט יחיד למשטח עבודה במטבח. משטחים אלה הצריכו מידה ניכרת של תחזוקה בתדירות גבוהה על מנת לשמור על המראה הממורק שלהם, ובמקרים מסוימים אף נטו להישבר בדפנותיהם. חלופות נוספות כמו עץ (בוצ'ר) ונירוסטה, אומנם נראות יוקרתיות ומרשימות, אבל נוטות להישרט ולאבד מהמראה שלהן במרוצת הזמן.

כדי לתת פתרון הולם לטרנד החזרה אל הטבע, פיתחה אבן קיסר את הסדרה הטבעית, והיא מציעה מגוון רחב של משטחים בהשראת אבנים טבעיות בעלות מראה של נימים ועורקים. מעבר למראה הייחודי והטבעי של המשטחים בסדרה זו, הם מעניקים יתרונות רבים כגון חוזק רב, לצד עמידות לחום, שריטות וכתמים. הטרנד הזה מאפיין באופן מפתיע לא רק עיצוב מטבחים קלאסיים וכפריים, אלא גם מטבחים מודרניים המבקשים לחמם את החלל שהפך לאחד החשובים בבית.

משטח 5131 קוורץ אבן קיסר
מטבח במראה קלאסי שמגלם בתוכו את כל היתרונות במשטח 5131 בהשראת אבן הכלכתה היוקרתית

התאמת המשטח למטבח 

אספקט חשוב נוסף בתהליך בחירת המשטח והצבע העיקרי שלו, יהיה האלמנטים הנוספים בחלל המטבח. כאשר אתם מגיעים לאולם התצוגה, נסו להביא עמכם אלמנט לדוגמה מבין האלמנטים השונים שעומדים להיות מותקנים במטבח שלכם: חתיכה מדלת הארון שלכם למשל, תוכל להוות פקטור משמעותי בבחירת הגוון. 

אם אין ברשותכם דוגמה לדלתות העתידיות שלכם, תוכלו לדמות את התאמת הצבעים והמרקמים עם אפליקציית הויז'ואליזר, המאפשרת לכם לדמות את השילוב של משטח העבודה שבחרת בחלל המטבח לצד הארונות. 

תמונה מתוך תוכנת הדמיית המטבחים באתר אבן קיסר
הדמיית מטבח

נסו לקחת בחשבון מוצרי חשמל דומיננטיים, כגון: מיקסר, קומקום ואפילו כלי ששת צבעוניים שנותנים נקודות של צבע על גבי המשטח, וחשוב שישתלבו בו.

עוד אספקט שכדאי לקחת בחשבון, הוא הקרבה של המטבח לחללים נוספים בבית. נסו לייצר מעין רצף בסגנון ובצבעוניות, על מנת לשוות מראה אחיד והרמוני לחללים השונים. בעשורים האחרונים אזורי הסלון והמטבח הפכו ליחידה אחת, בה מתנהלת מרבית הפעילות בבית. חשוב לקחת בחשבון את החיבור בין החללים האלה בשלבי בחירת החומרים והצבעוניות. כך, למשל, משטח העבודה שתבחרו יכול להיות גם החיפוי לשולחן האוכל.

תמונה אווירה של מטבח אבן קיסר
 רצף עיצובי בין המטבח לבין אזור האירוח. עיצוב: ורד יחעם; נגרות: בטש מעץ בים; צילום: לירן שמש

אם בעבר נראה שהיה צורך להתפשר בין השמישות של משטחי העבודה לבין המראה שלהם, עם התפתחות הטכנולוגיה התווספו מגוון פתרונות איכותיים ועמידים. אלה משלבים עיצוב טרנדי ומאפיינים טכניים, שמקנים תכונות כמו חוזק וגמישות. כך הם מאפשרים להתמודד ביתר קלות עם תנאים מיוחדים דוגמת חום, קור, שריטות וכתמים, בכל יום במטבח.