דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה גיא וליקסון: מה שבא מבפנים
לכל המאמרים
הבא
הקודם

גיא וליקסון: מה שבא מבפנים

10/03/2019
4 דקות קריאה

״אני אוהב להסתכל על כל דבר שאני עושה בכל פעם מחדש״, אומר האדריכל גיא וליקסון. ״לכל בית יש דלת, מדרגות, תאורה, מטבח, אבל אני אוהב לבחון אותם כאילו מעולם לא תכננתי אותם״

מטבח בעיצוב של האדריכל גיא ווילקסון שיש אבן קיסר.
צילום: מושי גיטליס

כשגיאוליקסון סיים את לימודיו בבית הספר לאדריכלות באוניברסיטת אריאל, הוא החל לעבוד כשכיר במשרד אדריכלים. חוויה שלילית הובילה אותו למקום חיובי, הוא מספר: ״היה לי בוס רודן, חסר סבלנות, ואחרי פרק זמן קצר הבנתי שאם הוא יכול להצליח, אני יכול להצליח יותר. וכך היה: עזבתי את המשרד, אמרו לי ׳לך תדפיס פנקס חשבוניות, רק אז תהיה עצמאי אמיתי׳. הוצאתי פנקס חשבוניות והעבודות התחילו להתגלגל״.

מאז, ב־15 השנים האחרונות, וליקסון עוסק – ביחד עם שותפו ב״וי סטודיו אדריכלים״, האדריכל דודי עזוז, שאותו הכיר במסגרת לימודי האדריכלות – במנעד רחב של פרויקטים: בתים פרטיים, דירות, אולמות תצוגה, מסעדות, בתי מלון ועוד. ״אני מאוד אוהב לגוון בחיים, וכפועל יוצא של זה גם העבודות מגוונות. אם העבודה מעניינת ומרגשת אותי, אני שם. זה נכון כמעט לכל הפרויקטים שאני מעורב בהם: אני מתרגש מכל עבודה כאילו זו העבודה הראשונה״.

מטבח בעיצוב של האדריכל גיא ווילקסון שיש אבן קיסר.
צילום: שרון צרפתי
חדר שינה בעיצוב של האדריכל גיא ווילקסון שיש אבן קיסר.
צילום: שרון צרפתי

כשהוא נשאל על האני מאמין שלו, וליקסון עונה ״ברווז גומי״. והוא מתכוון לכך ברצינות: ״הוא היתולי, משחקי, אלסטי, ולכן יש בו משהו שמייצג אותי. פיתחתי בשנה האחרונה חיבה לברווזי גומי, יש לי אוסף של 100 ברווזי גומי מכל העולם שמוצג אצלי בבית לראווה באמצע הסלון. וזה לא בהכרח הברווז הצהוב הרגיל, יש ברווזים כמו דארת׳ ויידר, נשיא ארצות הברית ואפילו מלכת אנגליה״.

אוסף הברווזים מייצג לשיטתו גם את האופן שבו הוא מסתכל על העולם: ״אני אוהב להסתכל על כל דבר שאני עושה בכל פעם מחדש, לא לקחת דברים כמובנים מאליהם. לכל בית יש דלת, מדרגות, תאורה, מטבח, אבל אני אוהב לבחון אותם מחדש כאילו מעולם לא תכננתי אותם. לפעמים זה מקבל ביטוי יותר קיצוני, לפעמים פחות, אבל אין חזרתיות.

מטבח בעיצוב של האדריכל גיא ווילקסון שיש אבן קיסר.
צילום: מושי גיטליס

״זה לוקח יותר זמן, יותר השקעה, יותר מחשבה, יותר הכל – אבל זה הסיפוק שלי. אני אוהב לייצר ולתכנן מקומות שנעים לחיות בהם, אני לא עובד כדי לשלוף תכניות מגירה ולחזור על עצמי. זה לא נובע ממאמץ עיקש להיות שונה או אחר אלא זה פשוט מה שבא מבפנים״.

כדוגמה וליקסון מספר על שינוי שערכו עזוז והוא במשרד המשותף. ״יש דברים שאתה עושה ונראה כאילו הם גמורים, ואז אחרי פרק זמן צריך לעשות איזה שינוי שלא ידעת שאפשר לעשות. יש לנו במשרד חדר ישיבות שאחד הקירות הפנימיים שלו כוללים חלונות עם פרופיל בלגי ורוד על אי גדול ממשטח לבן של אבן קיסר, שנראה כמו גוש אבן אחד. כשהחלטתי להוסיף עמדת עבודה למנהלת המשרד, שינינו את התצורה של החלונות והתוצאה מעניקה גם פרטיות וגם שקיפות״.

שימוש נוסף שעשה באבן קיסר אפשר למצוא במטבח שנמצא בכניסה לדירה בתל אביב. קיר אחד של המטבח מכוסה כולו בארונות עץ גבוהים, כולל תנור ומקרר בילט אין, ונישת אכסון צבועה באדום בוהק, שבולטת מהמטבח למסדרון הכניסה. ״לא רצינו שזה יהיה סתם קיר אלא שיהיו בו אלמנטים של חשיפה והסתרה. משטח העבודה והכיור הבנוי מאבן קיסר, ביחד עם ארונות המטבח השחורים ממול, נותנים את הבמה לעץ ולא גונבים לו את ההצגה״.

מטבח בעיצוב של האדריכל גיא ווילקסון שיש אבן קיסר.
צילום: מושי גיטליס

את החיבה שלו לעבודה עם משטחי אבן קיסר הוא מסביר בכך ש״אף על אף פי שהמשטחים של אבן קיסר מאוד קשיחים יש בהם גמישות גבוהה. אפשר לחבר אותם ב־45 מעלות וליצור מראה של גוש אחד גדול, כמו מונובלוק. אפשר לייצר איתם כיורים שמתחברים למשטחים בכפיפה אחת בלי לראות שום חיבור, זה מאוד יפה מבחינה אסתטית וכמובן עובד גם מבחינה פונקציונלית: אין מקום שיתחבא בו לכלוך, זה מאוד חשוב במטבח מבחינת אסתטיקה והיגיינה.

״וכמובן מגוון האפשרויות של סוגי המשטחים של אבן קיסר קולע לכל סגנון. אלו משטחים נוחים וקלים לתחזוקה, הרבה שנים והרבה מטבחים בארץ ובעולם מעידים על כך. אני זוכר עד היום שנכנסתי לחנות בניו יורק עם לקוחה וראיתי הרבה משטחים של אבן קיסר; זה מילא אותי בגאווה כישראלי״.

ניתן ליצור קשר עם גיא במספר 054-4496642
ובאמצעות האתר: www.vstudio.co.il

מטבח בעיצוב של האדריכל גיא ווילקסון שיש אבן קיסר.
צילום: שרון צרפתי
מטבח בעיצוב של האדריכל גיא ווילקסון שיש אבן קיסר.
צילום: שרון צרפתי