דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה ניצן הורוביץ: להקשיב ללקוח, להקשיב לעצמי
לכל המאמרים
הבא
הקודם

ניצן הורוביץ: להקשיב ללקוח, להקשיב לעצמי

29/07/2018
3 דקות קריאה

ניצן הורוביץ מנסה ליצור יש מאין במינימום מהלכים ומאמין שכשמעצב או אדריכל נצמדים לסגנון ספציפי, הם מגבילים את עצמם ברמה היצירתית

צילום: עודד סמדר

כשניצן הורוביץ מתמצת את המהות של עבודתו במשפט אחד, הוא מספר על משחק קופסה קטן בשם Rush Hour. כדי להצליח במשחק צריך לחלץ משאית אדומה מהפקק על ידי הזזת שאר המכוניות קדימה ואחורה, בכמה שפחות מהלכים. ״בסופו של דבר זה מה שאני עושה״, הוא אומר: ״מנסה ליצור יש מאין במינימום מהלכים״. ואיך הוא עושה את זה? ״אני יוצר גבולות, גם אם הלקוח לא מודע אליהם. וגם אם הלקוח אומר ׳תעשה מה שאתה רוצה׳, אני עדיין פועל לפי החוקים שקבעתי בפרויקט.

״אני מאוד אוהב להקשיב ללקוח, אבל אני גם מאוד להקשיב לעצמי. ואני אומר את זה גם ללקוחות: אנחנו מחפשים מקום שיאפשר לנו לפנטז כמה שיותר, אבל עם רגליים על הקרקע. לדוגמה, אני מאמין ביצירתיות בתכנון מבלי לפגוע בפרקטיקה ובלי לוותר על יופי. אנחנו כל הזמן מחפשים ליצור את האיזון ובכל פרויקט אני מנהל עם עצמי משא ומתן: עד כמה אני רוצה להיות נועז? עד כמה המשתמש הסופי ייהנה מנוחות וקלות בשימוש? ותמיד עם ירידה לפרטים, אין סיטואציה של ׳מה שיוצא אני מרוצה׳״.

צילום: עודד סמדר
צילום: עודד סמדר

הורוביץ סיים את לימודי עיצוב הפנים לפני 20 שנה, ולאחר מכן את לימודי ההמשך בעיצוב תעשייתי. מזה 18 שנה הוא מספק שירותי עיצוב פנים ותכנון בתחום הפרטי והמסחרי, בדגש על עיצוב משרדים, בתים, דירות יוקרה ואולמות תצוגה לחברות כמו טמבור, זהבי עצמון, נגבה, יעד פרזול ועוד. בנוסף, הסטודיו שלו מספק שרותי תכנון, פיתוח רהיטים וייצורם במגוון רחב של חומרים ובטכנולוגיות מתקדמות.

כך לדוגמה, באולם התצוגה של חברת המטבחים רגבה, אחד האלמנטים המשמעותיים שרצה לשמר היה התקרה. ״היינו צריכים להיות חכמים בתכנון התשתיות ועבדנו רק עם הרצפה, ניטרלנו ממד אחד של החלל, וזה הכריח אותנו להיות יצירתיים בתכנון, בחיבור בין החללים ובשילוב התשתיות. אף פרויקט שלנו לא דומה לשני. אם מישהו מחפש את ׳ניצן הורוביץ׳, הוא יודע שאני אמציא את עצמי בכל פרויקט מחדש. כשמעצב או אדריכל נצמדים לסגנון ספציפי הם מגבילים את עצמם ברמה היצירתית. כנותני שירות בתחום העיצוב אתה צריך להיות פתוח, לקבל ולהכיל.

צילום: עודד סמדר
צילום: עודד סמדר

״בכל מקרה הרצון העיקרי שלי הוא תמיד לרגש: ליצור חוויה רגשית אצל מי שפוגש את החלל בפעם הראשונה, אם ברמה של מראה, קול או ריח. אנחנו ניזונים היום מכל כך הרבה גירויים וסף הרגישות שלנו מאוד נמוך, ובשביל לרגש צריך להתאמץ. זו הסיבה שאני מחפש את הפרויקטים המעניינים והיצירתיים יותר: אני מעדיף לתכנן דירה של 90 מ״ר וחמישה חדרים מלתכנן דירה של 150 מ״ר עם שלושה חדרים״.

צילום: עודד סמדר
צילום: עודד סמדר

היצירתיות באה לידי ביטוי גם בשימוש התדיר שהורוביץ עושה במשטחי אבן קיסר. ״הרבה פעמים אנחנו מחפשים להשתמש בחומרים במראה כמה שיותר טבעי, ובסקאלת המשטחים של אבן קיסר הצלחנו ליצור כמה סוגי ויזו׳אל שונים ומאוד מעניינים. לדוגמה, באולם התצוגה של אידן נגרים בקריות, השתמשנו בסוגים שונים של משטחים והצלחנו ליצור בכל פעם מראה אחר, לתת תחושה אחרת, ולעשות שימוש נכון בטקסטורות ובצבעוניות המגוונות של אבן קיסר.

״אם רציתי ליצור משהו נקי, מצאתי את עצמי בלי בעייה; מראה טבעי או מתוחכם יותר? גם. ובנוסף, מאוד קל לעבוד עם משטחי אבן קיסר, הם מגיע בעוביים שונים והתוצאה מוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש״.

צילום: עודד סמדר
צילום: אורן דאי