דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה שגית הנדלר: בלי צבע אהוב, עם אג׳נדה
לכל המאמרים
הבא
הקודם

שגית הנדלר: בלי צבע אהוב, עם אג׳נדה

04/10/2018
3 דקות קריאה

״בית צריך להיות  כמו רחם שעוטף אותך״, אומרת מעצבת הפנים שגית הנדלר, ״כשאתה נכנס אליו יש בו את כל הדברים שנכונים לך״

פרויקט של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: גדעון לוין

כששגית הנדלר קיבלה לידיה את המשימה לעצב את המשרדים של חברת פנגו בפתח תקווה, היא מספרת שהרעיון היה ליצור מקום שכשנכנסים אליו מרגישים ישר שזו חברה צעירה. ״זה היה פרויקט כיפי, צעיר ודינמי, שפחות חשוב בו הקטע הייצוגי, ולכן הוא משלב הרבה גרפיקות על הקירות ויש לו רצפה מיוחדת״, היא מסבירה. החשיבה הלא שגרתית הביאה אותה לנצל מעבר ארוך שתחילה כלל לא חשבו להשתמש בו, ולהשתמש בו למטבח עם בר באורך שמונה מטרים שצופה החוצה למרפסת גדולה.

פרויקט במשרדי פנגו של האדריכלית שגית הנדלר
פרויקט עיצוב של חברת פנגו בניצוחה של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: עוזי פורת
פרויקט עיצוב של חברת פנגו בניצוחה של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: עוזי פורת

״אני מנסה להגשים חלומות״, אומרת הנדלר, בוגרת המחלקה לעיצוב פנים במכון טכנולוגי חולון, שעוסקת מזה 20 שנה במנעד של פרויקטים שנע בין בתים פרטיים ודירות ועד למשרדים של חברות ולקוחות עסקיים. ״אני אומרת להם תזרקו את כל מה שעולה לכם לראש, ואני אחר כך אראה מה אפשרי ומה לא. וזה נכון גם למשרדים: לדייק; לראות את הצרכים של העובדים; לחשוב איך החברה מתעתדת לגדול. רק אחר כך להתאים את החלל לאנשים שמשתמשים בו״.

הדיוק היא מילת מפתח מבחינתה, ואת הטעם האישי היא משתדלת להשאיר בחוץ. ״גם בבתים פרטיים וגם בחללים ציבוריים חשוב לי לדייק את הצרכים של הלקוח. אני לא מגיעה ומכתיבה את הטעם שלי: אם יש לך צבע אהוב ואתה כופה אותו על הלקוח זה לא נכון. מה שלא אומר שאתה לא יכול להגיע עם אג׳נדה: אני מאמינה שבית צריך להיות  כמו רחם שעוטף אותך, שאתה נכנס אליו ויש בו את כל הדברים שנכונים לך״.

פרויקט של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: גדעון לוין
פרויקט של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר משטח קוורץ דגם 4033
צילום: גדעון לוין

במשרדים של חברת פנגו השתמשה הנדלר במשטח מדגם 4033 במראה הבטון של אבן קיסר. שימוש נוסף באותו הדגם עשתה בדירה שעיצבה לאחרונה בגבעתיים. הדירה, של זוג צעיר, שוכנת בבית ישן, והנדלר השאירה מהתכנון המקורי שלה רק שני עמודים תומכים, ותכננה מחדש את החלוקה הפנימית של החללים.

״אני מאוד אוהבת להשתמש במשטחים של אבן קיסר״, היא אומרת, תוך כדי שהיא מספרת שבימים אלו היא מתכננת לובי של בניין, שהריצוף והחיפוי שלו יהיה במשטחי אבן קיסר, ושבפרויקט אחר היא מתכננת שולחן אוכל, גם הוא מאבן קיסר. ״אפילו אצלי בבית חנכתי בזמנו את דגם 5100 השחור עם הנימים הלבנים.. הקולקציה של החברה מציעה מגוון של סגנונות וצבעים שאני יכולה להתאים לטווח מאוד רחב של טעמים וסגנונות. בעיקר אני אוהבת את התחושה של החומר שיש במשטחים.

״בנוסף, אני משתמשת המון בכיורים אינטגרליים, שבהם הכיור והמשטח עשויים מאותו החומר, one-piece, גם באמבטיות וגם במטבחים. זה חומר שמצד אחד הוא עמיד ופרקטי, ומצד שני הוא מאפשר לי לשלוט במראה שלו – מט או מבריק, משוייש או חלק, נוח לי לעבוד איתו. פרקטיות היא דבר שאני לעולם לא אוותר עליו, אני לא מתננת מוזיאונים אלא בתים שחיים בהם.

פרויקט של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: עודד סמדר
פרויקט של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: עודד סמדר
פרויקט של המעצבת שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: עודד סמדר

״בסופו של דבר חשוב לשמור על מינונים: היום אני מנסה כמה שיותר להשתמש בכל דבר במינון הנכון. לדוגמה, תאורה היא מכשיר פונקציונלי: אני מנקה אותה, ואז בוחרת אלמנט תאורה אחד או שניים, שיתנו את אפקט ה׳וואוו׳; כמו תכשיט״.

תמונה של  שגית הנדלר אבן קיסר
צילום: טל עבודי