דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה ריצוף אמבטיה
לכל המאמרים
הבא
הקודם

ריצוף אמבטיה

25/05/2021
3 דקות קריאה

איך לבחור חומר לריצוף אמבטיה​
שלושה דברים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת ריצוף אמבטיה

חידוש חדר הרחצה יכול להיות כיף ומאוד מספק, אך יהיה צורך בהחלטות רבות בנוגע לשימושיות, סגנון ומעשיות. אחת ההחלטות החשובות ביותר שתתמודד איתן היא בחירת הבסיס לחלל: הרצפה. החומר שבו תבחר יהפוך למוקד עיקרי של חדר האמבטיה, וללא ספק יזכה לשימוש הנרחב ביותר. הנה חלק מהדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים חומר ריצוף אמבטיה.

ריצוף אמבטיה

עמידות למים
רצפת חדר האמבטיה צריכה להיות עמידה בפני לחות יותר מכל חדר אחר בבית. עליך לקחת בחשבון את האפשרות של יותר מטפטוף קליל פה ושם כאשר אתה שוקל את החומר בו להשתמש – שירותים מוצפים או ילדים המשפריצים באמבטיה מלאה מהר מאוד יגרמו לשחיקת רצפות העשויות למינאטים או עץ, אשר יספגו את המים, שיגרמו להם להתנפח. הדרך היחידה לתקן פגיעה כזו היא החלפה מלאה של הריצוף, ולכן יהיה חכם להשקיע בחומרים עמידים בפני מים כמו אבן, אריחים או ויניל. חומר עמיד בפני מים יחסוך כאבי ראש, וחומר מאיכות גבוהה יכול להוסיף לערך הבית.

עמידות
מלבד העמידות בפני מים, העמידות הכללית של ריצוף אמבטיה תכריע האם החדר יעמוד במבחן הזמן. אריחי שעם או לינוליאום אינם עמידים לנצח והבלאי בהם יהיה ניכר מהר יותר מאשר בחומרים עמידים אחרים, במיוחד באזור עם הרבה תנועה. כל סוג של חומרים או כלים שוחקים – חומרי ניקוי, עקבים או חפצים חדים אחרים יכולים לשחוק את הציפוי המגן, או אפילו לחתוך ישר דרכו, מה שישאיר אותך עם רצפה שרוטה וחדירה למים. 

מצד שני, אם תבחר באריחים או בבטון, בהם הרבה יותר קשה לפגוע, הם יכולים להיסדק או להישבר במידה וחפצים נופלים על הרצפה, מה שישאיר אותך עם ריצוף אמבטיה שאינו בטוח, ויצריך שיפוץ יקר. גורם נוסף שיש לקחת בחשבון עם כל חומר שתבחר הוא העמידות שלו בפני כתמים. משטחי הקוורץ בהם משתמשים בשיש אבן קיסר הוא אחד החומרים העמידים ביותר גם לסדקים וגם לכתמים.

ריצוף אמבטיה שחור

סגנון
האפשרויות מגוונות, ובחירת ריצוף חדר האמטיה שלך תהווה מרכיב חשוב במראה ובתחושה של החלל. הרצפה היא הבסיס לנושא עיצוב האמבטיה. בית תקופתי עם כיור כס ואמבטיה על רגליות לא ירגיש נכון עם רצפת לינוליאום, בניגוד לאבן או אריחי קרמיקה. עבור תחושת ספא מומלץ להשתמש בחומרים טבעיים, אך לא לשכוח את החשיבות של עמידות החומרים, לכן מומלץ להימנע מרצפת עץ.

הפתרון הוא רצפת ויניל בעלת מרקם ומראה של לאמינטים. ישנה מגמה בעיצוב המודרני של שימוש בבטון המספק עיצוב ועמידות. בנוסף, ישנם חומרי אבן כמו קוורץ, טרוורטין או אבן טבעית. קוורץ משלב את המיטב של אבן טבעית עם טכנולוגיה מתקדמת, וכתוצאה יוצר משטח עמיד ביותר, הזמין במגוון נרחב של צבעים.