דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה חקוק באבן – רחל פללר
לכל המאמרים
הבא
הקודם

חקוק באבן – רחל פללר

22/02/2018
3 דקות קריאה

״חקוק באבן״ היא פינה קבועה בבלוג אבן קיסר, שמארחת בכל פעם אנשי מקצוע מתחום האדריכלות והעיצוב המשיבים על שאלון זהה. והפעם: האדריכלית רחל פללר.

אדריכלית רחל פללר היא שותפה בכירה ומנהלת התכנון במשרד יסקי מור סיון אדריכלים. המשרד הינו שותפות אדריכלית מובילה בתחומי מגורים, משרדים, מסחר, מדיקל, מלונאות וכן פרויקטים מורכבים – ביניהם מגדלי עזריאלי, YOO ואלקטרה, אולם סמולרש באוניברסיטת תל אביב, מלון שרונה ועוד.

אבן דרך

תכנון מגדלי אקירוב: מגדלים אלו נבנו בשנות ה־90, תקופה שבה מגדלי מגורים בני 35 קומות היו בתחילת דרכם. זו הייתה קרקע פורייה לשינוי אדריכלי – תפיסה חדשה שבה פיתחנו פריצת דרך בחשיבה על מגורים לגובה, במובן הקונספטואלי והפרוגרמטי של גמישות תמהילית ושינוי במבנה יחידת המגורים. התכנון כלל יצירת שפה אדריכלית מקומית־תל־אביבית למגדל המגורים: עיצוב המורכב מאלמנטים בקנה מידה שונה של חדר, חלון ומרפסת שהופכים לאוביקט הוליסטי שלם. זו הייתה חדוות יצירה של יזם, של אדריכלים ושל יועצים, וכל מי שהיה מעורב בתכנון הפרויקט ובביצועו הרגיש זאת. המודל של ״אקירוב״ הפך להיות אב־טיפוס חדש ששינה את טיפולוגיית המגורים בישראל.

תמונה של מגדלי אקירוב
מגדלי אקירוב. צילום: עמית גירון
הדמייה פרויקט אלפא
פרויקט אלפא. הדמייה: יסקי מור סיון

אבן נגף

כל פרויקט הוא אתגר חדש ויש בו את הגורמים האופיינים שהופכים אותו למיוחד מקום, סביבה, פרוגרמה, שפה אדריכלית וכו׳. לדוגמה, מגדל אלפא בתל אביב (ALPHA TOWER), פרויקט המאופיין בשימושים מעורבים ומהווה חלק מקומפלקס יצחק שדה. הפרויקט מתוכנן לכלול בתוכו סוגים שונים של יחידות דיור, מלון עירוני של כ־200 חדרים אזור מסחרי ומבני ציבור גני ילדים, שבהם כל המערכות פועלות זו לצד זו בסינכרוניזציה עם שלל השימושים. המעטפת המעוגלת יוצרת מגדל לבן שמדמה בצורתו את תנועת גלי הים ואת האדריכלות התל אביבית.

פרויקט גינדי LOVE, עם צורת התלתן המיוחדת של המגדלים, מהווה דוגמה לתכנון מושכל של פרוגרמה מורכבת המונה 385 יחידות דיור במגדל אחד. הפרויקט, שממוקם במתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, מהווה דוגמה לציפוף וריכוז שכונת מגורים בתוך ארבעה מגדלים. זהו פרויקט יחודי במינו בארץ שבו קומת מגורים טיפוסית כוללת 12 יחידות דיור בתמהיל מגוון.

גינדי LOVE. הדמייה
גינדי LOVE. הדמייה: יסקי מור סיון
גינדי LOVE. הדמייה
גינדי LOVE. הדמייה: יסקי מור סיון
פרויקט בנגבו, סין. הדמייה
פרויקט בנגבו, סין. הדמייה: יסקי מור סיון

אבן חן

אני אגלה לך סוד? אני תמיד אוהבת את הפרויקט הבא שאתכנן.

אבני בניין

עקרונות העבודה שמנחים אותי הם האיזון בין האיכות הפונקציונלית לאיכות האסתטית; חיפוש אחר אסתטיקה מדוייקת, קוהרנטית ומינימלית; תפקוד פונקציונלי של החלל, התייחסות סביבתית, חיפוש אחר חומרים וטכנולוגיות מתקדמות.

אבן החכמים

מקורות ההשראה שלי הם טבע, אמנות, קולנוע, טכנולוגיה, אדריכלות מודרנית ומורי ורבי אדריכל אברהם יסקי ז״ל, ממייסדי משרד האדריכלים ״יסקי מור סיון״.

מגדלי עלית. הדמייה
מגדלי עלית. הדמייה: יסקי מור סיון