דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה עולם חדש של משטחים עבור מטבחי העתיד לפי לי אדלקורט
לכל המאמרים
הבא
הקודם

עולם חדש של משטחים עבור מטבחי העתיד לפי לי אדלקורט

15/08/2023
7 דקות קריאה

כחברה גלובלית מובילה לעיצוב וייצור משטחים, אנחנו שואפים לספק ללקוחותינו מוצרים שמתכתבים עם שלל צרכים משתנים. בכתבה זו, אנחנו מזמינים אתכם לגלות את האפשרויות הגלומות במטבחי העתיד. 

חיזוי מגמות עתידיות הינו חלק מהדנ"א הייחודי של אבן קיסר. אנחנו מסתמכים על ידע נרחב וניסיון עשיר על מנת להבין איך הלקוחות שלנו יחיו, יעבדו ויבלו בעתיד – ולספק משטחים מעוצבים שייתמכו בהחלטות ובפעולות היומיומיות שלהם לאורך זמן.

עוד לא נולד האדם שיכול לחזות את העתיד בדיוק מירבי – והדבר נכון במיוחד בעידן הפוסט-קורונה. יחד עם זאת, עובדה זו לא מונעת מאיתנו לנסות ולחזות דפוסי התנהגות עתידיים במרחב הביתי והמשרדי. במהלך העשור האחרון, מחלקת עיצוב המוצר שלנו משתפת פעולה עם לי אדלקורט, חזאית טרנדים, אוצרת ומו"ל בעלת מוניטין בינלאומי. שיתוף הפעולה עם אדלקורט, חלוצה אמיתית בתחום חיזוי המגמות, מסייע לנו להבין טוב יותר את מידת ההשפעה של ההווה על העתיד. לאורך השנים, המסע המשותף שלנו עם אדלקורט סיפק אינספור פרשנויות חדשות לעולם העיצוב הפרטי והמסחרי. 

לתובנות של אדלקורט יש השפעה עצומה על עולם עיצוב הפנים וקהילת העיצוב הבינלאומית. לדוגמא, אדלקורט וצוותה חזו את הפופולריות של עיצוב בהשראת בטון ואת המעבר ההדרגתי למשטחים בעלי צבעים כהים. מעצבים רבים קיבלו השראה מ-"Form Follows Food" – הספר האייקוני שנכתב על ידי אבן קיסר ואדלקורט, אשר הדגיש את הדומיננטיות של המטבח במרחב הביתי של ימינו, והציג את הדרכים בהם טרנדים קולינריים משפיעים על מגמות עיצוב רחבות יותר.

פרויקט אדריכלות ומטבח משטח קוורץ 4004 של אבן קיסר
אדריכל: עדי סמט, צלם: עודד סמדר, קוורץ אבן קיסר דגם 4004 Raw Concrete

מגמות חדשות עבור מטבחי המחר 

חיזוי מגמות היא פרקטיקה חשובה מאד עבור אדריכלים ומעצבים, כיון שהיא מסייעת להם לדמיין את הצרכים העתידיים של הלקוחות שלהם, וליצור עיצובים שמתייחסים לבית ולתושביו כישויות מתפתחות.

לחיזוי מגמות יש ערך רב דווקא בעידן הפוסט-קורונה, שבו כולם מנסים לבנות מחדש את עולמם האישי והקולקטיבי. לדוגמא, כולנו חווינו את חוויית העבודה האינטנסיבית מהבית – אבל איך חוויה זו משפיעה על העתיד שלנו? האם נרצה להמשיך לעבוד מהבית, ואם כן, באיזה אופן? כיצד מודל העבודה ההיברידית, שנבנה באופן ספונטני ומהיר במהלך ימי המגפה, ממשיך להשפיע על ההחלטות שלנו בתחומי העיצוב והלייפסטייל?

שיתוף הפעולה עם אדלקורט חיזק בנו את האמונה בחזון העיצובי שלנו. אנחנו סבורים שמגמות עיצוב חדשות יספקו למעצבים יותר חופש – בעיקר בכל מה שקשור לשילוב חומרים חדשים. אנחנו צפויים לראות דגש על אסתטיקה היכן שפעם היה אפשר למצוא בעיקר חשיבה פונקציונלית – וההיפך. המאפיינים הוורסטיליים של קולקציות הקוורץ והפורצלן שלנו מתאימים כמו כפפה ליד לעידן של עמימות חיובית, שמשלב בין נוחות, יופי ופרגמטיות בסיסית.

יותר זמן בבית

לי אדלקורט חוזה שבעתיד, אנחנו נבלה יותר זמן בבית ובקרבתו. מגמה זו מתכתבת עם נתונים שמצביעים על כך שיותר ויותר אנשים ברחבי העולם מיישמים את חוק "15 דקות מהבית" לאורך כל או מרבית שגרת היום. לדינמיקה זו יש השפעה ישירה על מערכת היחסים שלנו עם המטבח. לפתע, אנשים שהתרגלו לעבוד במטבח מתחילים לעצב חללי עבודה ייעודיים בתוך הבית, מה שמאפשר למטבח להפוך למעין "קנטינה" שמשרת את חלל העבודה, במקום לחלל העבודה עצמו. לפי אדלקורט, מצב זה מאפשר למטבח למלא את ייעודו כחלל שמיועד לבישול ואירוח – תוך מתן דרור להגשמת פנטזיות כגון הכנסת ספות או כורסאות.

במידה וטרנד העבודה מהבית אכן עוזב את המטבח לטובת חללים אחרים, מה זה אומר לגבי עבודתם של המעצבים? בשתי מילים: יותר גמישות. ברגע שהלקוחות שלכם ייפתחו לאפשרויות חדשות, תוכלו להשתמש בקשת חומרים רחבה יותר. אם תרצו, תוכלו להתחיל ביישום חומרים חדשים כגון משטחי פורצלן, הניתנים להזמנה בעיצוב קלאסי או לחלופין בלוק מעובד ומודרני. ניתן להשתמש בפורצלן על מנת להדגיש את איכויותיהם של אלמנטים שונים במטבח – הן אורגניים והן מהונדסים – מבלי לאבד מיתרונותיו של משטח ביתי נוח לטיפול ותחזוקה.

קולקציית הפורצלן של אבן קיסר מייצגת את פסגת החופש בכל מה שקשור לעיצוב המטבח. הלקוחות שלכם יכולים לבחור ממגוון רחב של טקסטורות, צבעים ועיצובים. רוצים מראה שמקבל השראה מהטבע? מעדיפים גימור תעשייתי? או שילוב בין השניים? מה שלא יהיה החזון שלכם, קולקציית הפורצלן של אבן קיסר תספק את הפתרון המושלם, שמחבר בין יופי לפונקציונליות ללא טיפת מאמץ.

פרויקט אדריכלות ומטבח משטח קוורץ 1141 של אבן קיסר
אדריכל: עדי סמט, צלם:עודד סמדר, קוורץ אבן קיסר דגם 1141 Pure White

טשטוש גבולות

חיזוי מעניין נוסף של לי אדלקורט נוגע באינטגרציה ההולכת וגוברת בין מטבח וגינה. הקונספט של המטבח כחלל פנימי הולך ונשחק, עקב רצונם של אנשים רבים לבלות יותר זמן בחוץ, לצד הצמחים ועשבי התיבול שהם מגדלים. כחלק ממגמה זו, אפשר להבחין בנהירה עצומה של אנשים מאזורים עירוניים לערים קטנות יותר ולסביבות בעלות אופי כפרי. שינוי זה מתכתב עם המודעות הגוברת של אבן קיסר לאחריות סביבתית. המהלכים העסקיים שלנו משקפים רצון עז להגן על הסביבה הקולקטיבית, ומתוארים בפרוטרוט בדוח ה-ESG שלנו.

ככל שיותר ויותר אנשים עוזבים את העיר, רבים מאלו שבוחרים להישאר מגלים עניין בטיפוח גינות קטנות. זה לא מפתיע, אם כך, שמטבחי חוץ הופכים לדבר הבא – גם בעיר וגם בכפר. המעצבים לא נשארים אדישים למגמה זו, ומעצבים חללים שמשלבים אלגנטיות אורבנית עם קסם כפרי.

קולקציית הפורצלן של אבן קיסר בעלת העמידות לקרני שמש ולתנאי חוץ, יכולה להחמיא מאד למראה המחוספס של מטבחי חוץ, ולספק את ערכי העמידות שהלקוחות מחפשים. המראה הטבעי של משטחי הפורצלן שלנו יכול לפעמים להסוות את העובדה שמדובר בחומר מתוחכם שמיוצר במעבדות מתקדמות, ניחן בעמידות לחום, ומספק אורך חיים ארוך במיוחד

קיימות כערך מוסף

השיח על קיימות משפיע על יותר ויותר אנשים מדי שנה. באופן טבעי, המטבח ניצב במרכז השיח הסביבתי – בעיקר הודות לשימוש במזון. אבל קיימות חורגת מהאוכל שאנחנו אוכלים ומהאריזות שאנחנו ממחזרים. הלקוחות שלכם יכולים להשפיע על איכות הסביבה על ידי בחירה במשטחים עמידים עם אורך חיים ארוך יותר, שעומדים בתקנים מחמירים של בנייה ירוקה.

כאדריכלים ומעצבים, אתם יכולים להשתמש בידע שברשותכם על מנת לעדכן את הלקוחות שלכם לגבי הערך הסביבתי של חומרים שונים המיועדים למטבח. קולקציות הקוורץ והפורצלן שלנו מיוצרות בשקיפות מלאה, ומשלבות יופי על-זמני עם ידידותיות גבוהה לסביבה.

השינוי בדרך

אם יש משהו שלי אדלקורט בטוחה לגביו, זוהי העובדה שמגפת הקורונה שיבשה את האופן בו אנו חיים. ברגע שהתרגלנו לחיות בתנאי חיים קיצוניים, היא מציינת, אין דרך חזרה. ההגירה לאזורים כפריים, הרצון להישאר קרוב לבית – אלו רק כמה מגמות מרתקות שמגדירות מחדש את העולם שלנו.

אדריכלים ומעצבים רבים עסוקים בניסיון להגדיר את אופיו של הבית בעידן החדש – תוך התמקדות ספציפית בחלל המטבח. "מגפת קורונה האיצה תהליכים ונתנה לגיטימציה להפיכתו של המטבח למעין מגרש משחקים פרוץ וניסיוני, כאשר שולחן האוכל והאי המרכזי ממלאים תפקידים דואליים שקשורים הן לאוכל והן לפגישות עבודה", מסבירה מעצבת הפנים גילי רשף-גול. "המטבח הפך מזמן לחלק אינטגרלי מחלל הבית, ללא תיחומים והפרדות, ובני הבית כבר לא רואים בו שטח שבו הפונקציונליות מוקדשת אך ורק לאוכל. המטבח החדש חייב לספק חוויה של נוחות ולתמוך בשהייה ממושכת."

פרויקט של גילי רשף בית פרטי עם שיש פורצלן של אבן קיסר
אדריכלית: גילי רשף, צלם: איתי בנית, משטח פורצלן דגם 513 אבן קיסר
פרויקט אדריכלות ומטבח משטח קוורץ 4004 של אבן קיסר
אדריכל: עדי סמט, צלם:עודד סמדר, קוורץ אבן קיסר דגם 4004 Raw Concrete

"לתפיסתי, רצוי שהפנים והחוץ יתכתבו אחד עם השני", מוסיף האדריכל עדי סמט, שמזהה את מגמת מטבחי החוץ עליו מדברת לי אדלקורט. "כיום קיים ביקוש הולך וגובר למטבחים בתוך הבית ומחוצה לו, שמשלימים זה את זה באמצעות פונקציונליות שונה. בתוך הבית קיים ביקוש למטבח סטרילי ובעל קווים נקיים, בעוד שבחוץ אנשים מרשים לעצמם להתחבר לטבע באמצעות שימוש באש חיה ולהבות גבוהות. מטבח חיצוני פעיל מאפשר שימוש בטכניקות בישול שונות מבלי לדאוג לריחות לוואי, ובמרבית המקרים האירוח מתבצע בצורה משוחררת יותר."

משטח דגם קוורץ 4004 Raw Concrete
אדריכל: עדי סמט, צלם:עודד סמדר, קוורץ אבן קיסר דגם 4004 Raw Concrete

אלו זמנים מרגשים עבור תעשיית העיצוב. אנחנו צועדים בדרך שטרם נסללה, ואין גבול למה שהיצירתיות שלנו מסוגלת לחולל. בתור מעצבים, יש לכם הזדמנות לאמץ את השינוי ולדמיין מחדש כיצד ייראו המטבחים, הבתים, והחיים של הלקוחות שלכם. אבן קיסר תהיה שם כדי לתמוך בכם ולספק השראה, לאורך כל הדרך.

פרויקט של גילי רשף בית פרטי עם שיש פורצלן של אבן קיסר
אדריכלית: גילי רשף, צלם: איתי בנית, משטח פורצלן דגם 513 אבן קיסר
פרויקט של גילי רשף בית פרטי עם שיש פורצלן של אבן קיסר
אדריכלית: גילי רשף, צלם: איתי בנית, משטח פורצלן דגם 513 אבן קיסר