דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה להתחיל מחדש
לכל המאמרים
הבא
הקודם

להתחיל מחדש

29/05/2018
3 דקות קריאה

״בכל פרויקט שאני מתכננת, אני פותחת מחדש את ערכת האדריכלים של אבן קיסר ומתחילה מאפס״, אומרת מעצבת הפנים ענת שחוריי. ״המגוון הגדול, הצבעוניות והטקסטורות של המשטחים מאפשרים בכל פעם ליצור עניין ולקלוע לטעם של הלקוחות״

תמונה אווירה של מטבח עם שיש אבן קיסר בת"א של המעצבת ענת שחוריי
צילום עודד סמדר

כשענת שחוריי התבקשה לעצב ולתכנן מחדש בית במושב אביחיל, המטבח שהיה קיים במקום היה קטן, חשוך ולא פונקציונלי. בעלת הבית רצתה מטבח גדול ומרווח, היא מספרת, ולכן היה חשוב להגדיל ולהתאים אותו לבעלי הבית שאוהבים לבשל ולארח, תוך יצירת חללי אחסון רבים ומקום ישיבה שמהווה את לב הבית. סגנון המטבח הותאם לאווירה הנעימה והחמימה של הבית, על ידי שימוש בקווים נקיים וזורמים ובחומרים חמים ומוארים.

״היה חשוב שגם המטבח ישתלב עם שאר הבית, לכן בחרתי להשתמש באי במשטח קונצ׳טו של אבן קיסר, עם תאורת לד מתחתיו שמאפשרת לשלוט בעוצמת התאורה״, היא אומרת. ״לקונצ׳טו יש את החמימות של החומר הטבעי, בנוסף לכך שהוא עמיד ויפהפה. מגוון הצבעים של אבן קיסר מאפשר אין־סוף עיצובים, ואהבנו במיוחד את העובדה שהוא יפה גם בלי התאורה מתחתיו. עם התאורה הוא בכלל wow…״.

תמונה אווירה של מטבח עם שיש אבן
צילום: ליאור שניידר

שחוריי, מעצבת פנים משנת 2000, היא בעלת סטודיו שמתמחה בתכנון ובעיצוב פנים של דירות יוקרה ובתים פרטיים. לפני כן היא עבדה כמנהלת לשכה בחברת היי־טק. ״היה לי חסר העיסוק בפן האסתטי והחלק של הנשמה בתוך העבודה, ובעיצוב פנים מצאתי את החיבור המושלם בין פרקטיקה לאסתטיקה. בתהליך התכנון החלק הפרקטי שבי בא לידי ביטוי: בית (או דירה), בראש ובראשונה, צריך ׳לעבוד׳: להיות פונקציונלי, לעבוד נכון. מעבר לזה הוא צריך להיות אסתטי, הרמוני ומתאים לבעליו. אני מאמינה באסכולה שאומרת שאני לא מעצבת ללקוחות שלי את הסגנון שלי אלא מעצבת את הסגנון שלהם. אני מתאימה את הסגנון ללקוח ולא עושה ׳קופי־פייסט׳ מפרויקט לפרויקט״.

פרויקט אחר שעבדה עליו הוא פנטהאוז ברמת גן בבניין משנות ה־70, שנהרס עד היסוד (מלבד שישה עמודים תומכים), ותוכנן מחדש ליצירת בית החלומות של בני הזוג ומשפחתם. ״בעלי הבית אוהבים לארח, ובהתאם תוכנן מרחב אירוח מרווח ומטבח גדול, יפה ונוח, בנוסף לסוויטת הורים מפנקת וחדרי ילדים מרווחים. נעשה שימוש נרחב בחומרים טבעיים, בשילוב עם פלטת צבעים רכה, שיצרה בבית אווירה חמימה ומזמינה״.

במטבח השתמשה שחוריי במשטחי אבן קיסר בגימור מקור ציפור, ״שמשתלבים בצורה מושלמת עם הסגנון הכפרי־לייט של המטבח. בסגנון הכפרי הכבד יש המון קווים, פה בחרנו להשתלב עם המראה הבהיר של ארונות המטבח ולהדגיש את האי. אני אוהבת שילובים של חומרים טבעיים

והתוצאה היא סוג של טוסקנה במראה יותר מודרני וחמים. יש אנשים שאוהבים את ההיי־טק הקר, אני פחות מתחברת אליו״.

תמונה אווירה של מטבח עם שיש אבן קיסר בת"א של המעצבת ענת שחוריי
צילום: עודד סמדר

דוגמה נוספת היא דירה בראשון לציון, ששחוריי תיכננה עוד בשלב הבנייה לזוג פרק ב׳ עם משפחה מורחבת גדולה. על מנת ליצור אזור משפחתי רחב ומרווח, היא ביטלה את אחד מחדרי השינה ובמקומו תכננה המטבח. ״גם פה הסגנון העיצובי של הבית בהיר ומואר עם נגיעות חמימות של עץ טבעי וכתמי צבעוניות עדינים. התוצאה היא בסגנון כפרי־לייט, עם משטח אבן קיסר מינימליסטי יותר שעשה את העבודה בלהשתלב עם הניקיון העיצובי של המטבח.

״בכל פרויקט שאני מתכננת, אני פותחת מחדש את ערכת האדריכלים של אבן קיסר ומתחילה מאפס, בוחנת את המבחר הגדול והמגוון הוורסטילי של המשטחים שמאפשרים לי ליצור יצירה חדשה. המגוון הגדול מאפשר בכל פעם ליצור יצירה חדשה וזה כיף: הצבעוניות והטקסטורות של המשטחים מאפשרות בכל פעם ליצור עניין ולקלוע לטעם של הלקוחות״.

תמונה אווירה של מטבח עם שיש אבן
צילום: ליאור שניידר