דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה פתרונות אחסון למטבח
לכל המאמרים
הבא
הקודם

פתרונות אחסון למטבח

16/06/2021
4 דקות קריאה

רעיונות חכמים עבור פתרונות אחסון למטבח

כל חלל מטבח מתוכנן אחרת, אך לכולם יש דבר מה במשותף – הצורך באחסון. תמיד יש מחסור בשטח במטבח, ולכן קשה מאוד למצוא את פתרון האחסון המושלם עבור הפטנטים, המכשירים ושאר כלי המטבח הנמצאים בשימוש יומיומי, אך אינם רצויים בטווח הראייה. בין אם מדובר על חלל מטבח קטן קיים או בנייה של מטבח ענקי מאפס, יש להשתמש בטיפים ובטכניקות דלהלן על מנת לנצל אזורים חבויים ולהפיק את המיטב משטח האחסון במטבח.

"איך לא חשבו על זה קודם?"

שאלה שוודאי תעלה בכם למראה פתרונות האחסון היצירתיים שמציעים היום נגרים וחברות מטבחים ללקוחותיהם. המגמה המסתמנת היא ניצול מקסימלי של החלל והתאמת פתרונות אחסון באופן מושלם לאורח החיים שלכם. מומלץ לערוך את התכנון הראשוני של המטבח בליווי אדריכל או איש מקצוע, ולרדת לפרטי פרטיה של ההתנהלות בבית. תתפלאו לגלות שעם קצת יצירתיות וקורטוב הומור אפשר למצוא פתרון לכל.

לשטות בעין

על ידי שימוש בארונות, קירות ומשטחי דלפק בהירים, ניתן ליצור אשליה של מרחב מבלי הצורך להתפשר על אחסון. ניתן להוסיף מעט צבע על דברים פשוטים כמו אריחים או קישוטים על מנת למנוע מהחלל להיות תפל. בנוסף, ניתן "לשטות בעין" ולגרום לה לראות יותר עומק על ידי התקנת דלתות זכוכית לארונות. דלתות זכוכית מספקות שטח אחסון סגור אשר משמש גם כתצוגה עיצובית – כל מה שצריך זה להוסיף תאורה פנימית. כך יתאפשר להוסיף שטח אחסון מסוגנן בארונות העליונים מבלי ליצור תחושה של צפיפות וסגירות.

סוף האי

אזורי אי מטבח מספקים למטבח תחנת עבודה נוספת ומקום נוסף לאחסון. אך לרוב, הצדדים של האי נשכחים ולא משמשים כמקום לאחסון. בקבוקי יין, קישוטים ותבלינים יכולים להיכנס בדיוק במדפים הייעודיים להם בצד האי. גם אם אין אי במטבח, הצדדים הלא מנוצלים של ארונות יכולים להרוויח ממדפים ייעודיים.

פתרונות אחסון למטבח
עיצוב דלית וינשטוק. צילום: הגדר דופלט

סגנון חבוי

פרופילים מורמים ועוד מיני ארונות עץ מסוגננים יכולים להוסיף שפע וסגנון לכל מטבח. אך עם התוספת ביופי, השטח הפנוי נפגע, כיוון שמגירות ודלתות של ארונות מתקצרים על מנת לאפשר את התוספות הייחודיות הללו. ניתן להחזיק בעיצובים אלו ולהגדיל את שטח האחסון על ידי שימוש בפרופילים דקים וארוכים בתור ארונות מדפים או מדפי תבלינים.

תחתית הארונות הוא לא רק לתאורה

כל מטבח יעיל חייב להכיל ארונות עליונים. פעמים רבות, ארונות עליונים מכסים את משטח העבודה שמתחתם, והופכים את העבודה בו לקשה, מבלי תאורה מספקת. על ידי הזזת התאורה לאריחים, ניתן להשתמש בשטח מתחת לארונות לאחסון. מגשים נשלפים יכולים להכיל קופסאות שימורים, תבלינים וסכו"ם בקלות רבה, וכך בעצם לפנות ארונות מטבח גדולים לאחסון דברים אחרים. מגשים אלו נשלפים ממש כמו כל מגירה רגילה, אך בנוסף נוטים מטה בזווית, וננעלים במקום על מנת לאפשר גישה נוחה לתכולתם.

שקעי פינה ומדפים מסתובבים

כאשר ארונות ומשטחי דלפק נפגשים בפינה פנימית, לרוב הם משאירים "שטח מת" מבחינת אחסון. במקום זה שקעי פינה ומדפים מסתובבים נכנסים לפעולה. ניתן להכניס אותם לאזור הפינה באופן מושלם, וליצור שטח אחסון המתאים למרכיבי המטבח הקטנים, הבינוניים והגדולים. שקעי פינה פותרים צרכי אחסון בסגנון מגירות, בעוד שמדפים מסתובבים מתאימים בעיקר לחפצים כבדים ושטוחים כמו סירים ומחבתות.

פתרונות אחסון למטבח
צילום: שי אפשטיין​​

שליפה מהירה

קרש החיתוך הנשלף הוא תוספת שטח משמעותית למשטח העבודה שלכם ופתרון אלגנטי לסוגיית האחסנה שלו: במתקן יבוש הכלים? בעמידה בארון? במערום דקורטיבי? התכוננו להיפרד מההתלבטות הזו.

משטח חיתוך

פינת אוכל

מי שמגדל כלב או חתול בבית ישמח לאמץ גם את הפטנט המבריק הבא. המגירה, שמאחסנת דרך קבע את קעריות המזון והשתייה מנצלת את החלל התחתון שהגישה אליו קשה ממילא, שמה סוף להיתקלויות בקערת המים וגם מזמנת אתגר – ללמד את ידידנו הטוב לפתוח ולסגור אותה בעצמו.

סודות מהמשטח

ארגז הלחם הוא אמנם אביזר שעבר מן העולם, אבל כאשר הוא מובנה בתוך משטח העבודה באופן כה אלגנטי – מיד שב אליו זוהרו. בתא הסודי אפשר לאחסן גם בצלים ותפוחי אדמה.

מתגלגלים

נישה ייעודית לגליל נייר סופג, מתחת למשטח העבודה – תהפוך אותו לזמין עבורכם בכל רגע. אם תשלבו בה שפה משוננת תוכלו לחתוך ממנו ביד אחת בלבד ובשנייה להמשיך לערבב את הסלט…

בין המיצרים

תתפלאו כמה דברים אפשר לעשות בחלל מצומצם של 15 ס"מ. ארון מאורך וצר יכול להיות בית לאוסף סכינים, להכיל מגשים ולוחות חיתוך בשלל גדלים ואפילו לשמש מקום לאיחסון ותליית מגבות.

פתרונות אחסון למטבח

צירת משולש עבודה

אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב מטבח היא עיצובו סביב משולש המטבח. בין אם מדובר בשף מדופלם ובין אם מדובר במחמם סדרתי במיקרו, ניתן ליהנות מהיתרונות של משולש מטבח מעוצב היטב. משולש המטבח מורכב משלוש נקודות עיקריות, המקבילות לקודקודי המשולש:

  • כיור
  • כיריים
  • מקרר

שלושת אזורי המטבח הללו תמיד מתפקדים בצורה מיטבית כאשר הם נמצאים קרוב אחד לשני. כאשר מתכננים מטבח, יש לוודא לשבץ אותם במשולש קטן וצמוד על מנת לקבל חלל פונקציונאלי אשר מכיל שטח אחסון רב. ניתן להתקין מיקרוגל, פותחן קופסאות ומכונת קפה בתוך ארון תחתי, בתוך משולש המטבח על מנת באמת לחסוך במקום.