דילוג לתוכן המרכזי
Skip to Main Footer
בקריאה עיצוב מטבחים
לכל המאמרים
הבא
הקודם

עיצוב מטבחים

25/05/2021
7 דקות קריאה

מה חשוב לדעת על עיצוב מטבחים

אנחנו שותים בו את הקפה הראשון של הבוקר, מכינים בו את הארוחות שמלוות את היום יום שלנו – וגם את האירועים החשובים בחיינו, מכינים בו את המזון שמזין את האנשים החשובים לנו מכל, ובסוף היום – מוזגים בו כוס יין כדי להיכנס לאווירה הנעימה של הערב. אין ספק שלמטבח תפקיד חשוב בחיי כולנו.לכן, לא קשה להבין מדוע המטבח, בבתים רבים בישראל, הוא הלב הפועם של הבית. לצד המשימות הפרקטיות להן הוא משמש, כגון בישול ואפיה, המטבח משמש גם כחלל שבו בני המשפחה נפגשים ביחד, ובו אנו מארחים חברים וידידים.
בסגנון החיים המודרני, רבים בוחרים עיצוב מטבחים שמאפשר להם להשתמש במטבח גם כאזור לעבודה עם המחשב הנייד לצד הקפה של הבוקר, או לצפייה בטלוויזיה בזמן שתיית כוס היין של לפני השינה. המטבחים המודרניים, במקרים רבים, גם מחוברים לסלון, ולא ממוקמים בחלל נפרד, כך שנוצרת זרימה טבעית בין האזורים השונים בבית שמיועדים לבילוי ולאירוח.
מטבע הדברים, השינויים באורחות החיים, משפיעים גם על הטרנדים של עיצוב מטבחים.
אז איך ניגש למשימה של עיצוב מטבח – במסגרת של שיפוץ או של תכנון דירה חדשה? הכנו עבורכם מדריך קצר שיסייע לכם בדרך למטבח המעוצב שלכם.

5810_Black_Tempal
עיצוב קלאסי, נשאר רלוונטי לאורך שנים וקולע לטעם רחב, מתוך גלריית עיצוב מטבחים של אבן קיסר

עיצוב מטבחים – שלב ראשון: מהו הסגנון שלכם?

שלב ראשון: מהו הסגנון שלכם

לפני שיוצאים לדרך, חשוב להגדיר מה הקו המנחה בעיצוב המטבח. הגדרה של סגנון אחד, עשויה לתרום למיקוד השיפוץ ולמנוע התפזרות ובלבול. סגנון עיצובי בא לידי ביטוי במגוון דרכים – החל בבחירת חומרי הגלם, דרך הריהוט, התאורה ומכשירי החשמל, ועד לפרטים הקטנים כגון ידיות. כמובן, אפשר גם לשלב בין סגנונות שונים, ולתת להם את הזווית הייחודית שלכם.
חשוב לזכור שבעיצוב מטבחים, כמו בכל עולמות הסטיילינג, יש לא מעט טרנדים, שיכולים להיראות מושכים מאוד, אבל מטבעם, הם מתחלפים במהירות – ולכן חשוב להיזהר כשמקבלים החלטות לטווח ארוך. טרנד, מעצם הגדרתו,הוא אופנה זמנית, שבאה ולעתים קרובות נעלמת מהר. מסיבה זו, בעיצוב מטבח, מומלץ להיצמד לסגנונות עיצוב מובהקים. את האלמנטים האופנתיים יותר, אם אתם מעוניינים בכאלה, אפשר להוסיף בפריטים המשתנים שקל להחליפם כמו טקסטיל, וילונות, כיסאות, כלים, פריטי נוי ותמונות (בניגוד למשל לגופי תאורה, לארונות, למכשירי החשמל וכו').
יש לא מעט סגנונות עיצוב מטבח מוכרים, ובחרנו להתמקד בכתבה הזו בכמה מהבולטים שבהם:

שיש למטבח אבן קיסר פורצלן Marenstone 543
משטח אבן קיסר פורצלן דגם Marenstone 543

עיצוב מטבחים קלאסי

סגנון זה מתבטא בדומיננטיות של גווני לבן ושמנת, בשילוב של עץ המתאפיין בגוון מהגוני או אגוז, עם נגיעות דקורטיביות שאינן דומיננטיות. את הסגנון הקלאסי, ניתן להתאים כמעט לכל סגנון של עיצוב דירה, בזכות הניטרליות שלו. מסיבה זו, רבים בוחרים בו כאשר הם מתכננים דירה שמיועדת להשכרה, או במקרים בהם השיפוץ נעשה לצורך השבחת הנכס לקראת מכירה.
ומה לגבי שיש למטבח? לסגנון זה יש מבחר משטחי עבודה מסדרת הקוורץ והפורצלן

עיצוב מטבחים אורבני

סגנון זה מאופיין בקווים תעשייתיים, מעט מחוספסים, בגימור מבריק או מט, ללא הדפסים או מרקמים. הצבעוניות הדומיננטיות בעיצוב זה תהייה בגווני לבן שחור ואפור. לרוב במטבחים אלה משלימים את המראה אלמנטים עשויים נירוסטה, כשתאורה המותקנת על גבי פסי צבירה מאירה את המטבח בתאורה חזקה ובהירה. למטבחים אלה מתאימים משטחי עבודה בצבעים מונוטוניים אפורים של בטון​.

שיש למטבח אבן קיסר קוורץ 5820

עיצוב מטבחים כפרי

עיצוב מטבחים בסגנון כפרי, עשוי להתאים למי שרוצים להשיג אווירה ביתית חמה ונינוחה. המאפיינים הבולטים של העיצובים הכפריים בתחום המטבחים, הם שימוש נרחב בחומרי גלם טבעיים וגולמיים, שילוב של טקסטילים מודפסים, דומיננטיות של גווני שמנת ופסטלים בגזרת הצבעים והתבססות על גופי תאורה חמים המשלבים פירזול, נחושת וזכוכית.
ומה לגבי שיש למטבח במטבחים כפריים?

משטח קוורץ 5031 אבן קיסר
משטח קוורץ אבן קיסר דגם 5031 Statuario Maximus

עיצוב מטבחים אקלקטי

מתקשים לבחור בסגנון אחד? אין בעיה לשלב, בעזרת תכנון מוקפד, בין סגנונות עיצובי מטבחים שונים – שילוב שמכונה בדרך כלל "אקלקטי". בעיצוב כזה, אתם בוחרים לשלב אלמנטים שונים, בהתאם להעדפה שלכם. בהתאם לבחירה האישית, תוכלו גם להתאים משטח שיש, מהמבחר הגדול שיש לאבן קיסר להציע לכם, ללא כל בעיה.

שיש למטבח פורצלן 508 אבן קיסר
משטח אבן קיסר פורצלן 508 Isobellia
פורצלן 581 אבן קיסר

עיצוב מטבחים – שלב שני: חפשו השראה למטבח החלומות שלכם

עיצוב מטבח, אם במסגרת של שיפוץ ואם בעת בניית בית חדש, הוא תהליך שעושים רק כמה פעמים בחיים – וחשוב להשקיע בו זמן ומחשבה. איך מקבלים רעיונות לעיצוב? יש לא מעט דרכים. אפשר כמובן להתרשם ממטבחים יפים אצל חברים ובני משפחה, אפשר לבקר באולמות תצוגה של חברות מטבחים, וכמובן, מומלץ לגלוש באתרים בעולם שמציגים רעיונות בתחום. אחד האתרים הגדולים ביותר בעולם שעשוי לסייע לכם הוא Pinterest , שבו חובבי עיצוב וסטייל מכל העולם מעלים ומתייגים עיצובים שהם אוהבים. אתר מיוחד נוסף, שהוקם אגב על ידי ישראלים, הוא houzz, רשת חברתית שמציעה לגולשים לעקוב אחר עיצובים שמעלים מעצבים ואדריכלים המעוניינים להנגיש את היכולות שלהם.

כדי לסייע לקהל הישראלי, פיתחנו כאן באבן קיסר את אפליקציית Visualiser​ , שיכולה לסייע לכם מאוד בתהליך – ולסייע לכם בתהליך בחירת משטחי העבודה, באמצעות הדמיה תלת ממדית משוכללת

עיצוב מטבחים – שלב שלישי: הגדרת צרכים

עיצוב מטבחים הוא עניין חשוב – אבל אסור לשכוח את הפרקטיקה. חשוב מאוד לתכנן את המטבח כך שיתאים לצרכים שלכם ויאפשר לכם למלאם בקלות ובנוחות.

אז לפני שאתם ניגשים לקבלת ההחלטות, כדאי לעצור רגע ולשאול את עצמכם כמה שאלות: ראשית – מהו התקציב שעומד לרשותכם? אין כמעט גבול לסכומים שאפשר להוציא במהלך עיצוב מטבחים, ותמיד אפשר להתפתות לשדרוגים נוספים. תכנון מסגרת תקציבית מראש, יסייע לכם להיצמד למסגרת הפיננסית שאתם יכולים לעמוד בה.

כמה אתם מתכננים לבשל במטבח בשנים הקרובות? האם אתם אוהבים גם לאפות? לכמה משטח עבודה אתם זקוקים? באיזה גובה כדאי למקם את הארונות ואת המגירות בהתאם לאנשים שצפויים להשתמש במטבח? האם אתם עומדים לאכול במטבח עצמו לעתים קרובות? האם אתם מתכננים להשתמש בו לאירוח? האם תרצו פינת עבודה במטבח?

התשובות לשאלות האלה יסייעו לכם לקבל מגוון רחב של החלטות: כמות ומיקום נקודות החשמל, מיקום גופי התאורה, מיקום השולחן, הכיסאות, בחירת הגדלים שלהם ועוד.

לצד העניין הפרקטי, חשוב כמובן לשלב גם את עיצוב המטבח באופי הכללי של הבית. המראה והסטייל של הסלון ושל החדרים, צריך לבוא לידי ביטוי גם בבחירות הוויזואליות של המטבח. טיפ נוסף שעשוי לסייע לכם: שאלו את עצמכם מהם הדברים שהפריעו לכם במטבחים הקודמים, כך שתוכלו להימנע מחזרה על טעויות העבר. כמובן, חשבו גם על הדברים שאהבתם במטבחים שהיו לכם עד עתה, כדי לאמץ אותם לתכנון העתידי.

4043_Primordia_Render

טיפ נוסף שעשוי לסייע לכם: שאלו את עצמכם מהם הדברים שהפריעו לכם במטבחים הקודמים, כך שתוכלו להימנע מחזרה על טעויות העבר. כמובן, חשבו גם על הדברים שאהבתם במטבחים שהיו לכם עד עתה, כדי לאמץ אותם לתכנון העתידי.

עיצוב מטבחים – שלב רביעי: בחירת חומרים

יש דברים, שנדמים כמובנים מאליהם במהלך תכנון של עיצוב מטבחים – כמו בחירת מכשירי החשמל, הארונות והמגירות. על שלב בחירת החומרים, רבים נוטים לדלג, וזו טעות. חשוב לא להתפשר על חומרי הגלם שמרכיבים את המטבח, כדי שההשקעה שאתם עומדים לעשות, תחזיק מעמד לאורך שנים. המטבח הוא אזור שעלול לסבול מבלאי גבוה, בשל החום, הלחות והבישולים, וכדי להבטיח שהוא ייראה טוב ויתפקד גם לאחר שנים, מומלץ לבחור בחומרי גלם איכותיים כמו קוורץ, אלומיניום, עץ מלא וכו.

עיצוב מטבחים – שלב חמישי: תכנון האחסון

  • השתמשו בכל הגובה, כדי לנצל באופן אופטימלי את החלל במטבח. כמובן, באזורים הגבוהים מומלץ לאחסן כלים שלא עושים בהם שימוש לעתים תכופות, כמו למשל סכו"ם יוקרתי שמיועד רק לחגים.
  • לשימוש נרחב בארונות, יש יתרון במטבחים קטנים יחסית שבהם אתם מוגבלים במקום. עם זאת, אם יש לכם אפשרות ומרחב מספיק, כדאי לשלב באופן משמעותי מגירות רחבות ונשלפות, מאחר שהן שימושיות יותר ונוחות בהרבה (גם אם שטח האחסון הכולל שלהן נמוך בהשוואה לארון). מגירות כאלה אפשר להתקין גם בארונות קיר.
  • הקצו יותר מקום ממה שנראה לכם שאתם צריכים. הניסיון מלמד שעם הזמן צוברים עוד ועוד כלים…

זכרו את התותחים הכבדים…בדקו אלו פריטים גדולים במיוחד יש לכם: נינג'ה גריל, סירים גדולים במיוחד לבישול ארוך, טוסטר, קערות מיוחדות וכו' – ותכננו להם מקום מיוחד במטבח, כדי שהעבודה תהיה נוחה ויעילה.

עיצוב מטבחים – שלב שישי: משטח העבודה

מומלץ להקפיד במיוחד על בחירה של משטח עבודה איכותי – בגלל שהוא האזור החשוף ביותר לשחיקה. בנוסף, מאחר ששטח הפנים של המשטחים גדול, יש לשטח זה השפעה מכרעת על המראה הכולל של המטבח. מלבד העמידות, זכרו משטח עבודה למטבח חייב להיות קל לתחזוקה וניקוי.

כאן, באבן קיסר, תוכלו למצוא מבחר של משטחי עבודה איכותיים – מבוססי קוורץ או פורצלן, בקולקציה עשירה בדגמים, בצבעים ובמרקמים. המשטחים שמיוצרים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, דורשים תחזוקה מינימלית ושומרים על המראה המקורי והאסתטי שלהם לאורך שנים.

עיצוב מטבח חזק
תכנון נכון של מקומות אחסון מאפשר לשמור בקלות על מראה נקי ומסודר

לקטלוג הקולקציות

לרשימה של נקודות המכירה