דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה עיצוב חדרי אמבטיה
לכל המאמרים
הבא
הקודם

עיצוב חדרי אמבטיה

25/05/2021
6 דקות קריאה

טיפים חשובים בנושא עיצוב אמבטיה​

עיצוב חדרי אמבטיה
תהליך אפיון חדר האמבטיה נקבע על ידי סגנון עיצובי וסטייל ברור, מתוך גלריית חדרי האמבטיה של אבן אבן קיסר

מתכננים שיפוץ או בנייה של חדר אמבטיה חדש? מתלבטים באיזה צבע, סגנון או חומר לבחור? הנה כמה נקודות למחשבה וטיפים שיסעו לכם בתהליך עיצוב חדר האמבטיה בביתכם.​

אמבט או מקלחון

לפני שמתחילים בתהליך עיצוב חדר אמבטיה ורחצה חשוב מאוד להגדיר את הצרכים שלכם. איזה חדר אמבטיה תרצו? מה גודלו? למי מיועד חדר האמבטיה? האם מדובר בחדר אמבטיה שצמוד ליחידת ההורים, האם מדובר בחדר אמבטיה מרכזי המשמש את הילדים בעיקר, או שזה חדר רחצה המיועד לאורחים. 
במקרים מסוימים המרחב בבית מאפשר לעצב חדר אמבטיה המכיל גם מקלחון וגם אמבט, אך לעיתים צריך לבחור בין השניים – לכן חשוב שתשאלו את עצמכם כיצד אתם רוצים לנצל את החלל. אנו מציעים שתחשבו האם תרצו לכלול בחדר האמבטיה גם שירותים, או תעדיפו להפריד בין החללים. אם יש לכם משפחה רחבה הפרדה בין השירותים לחדר הרחצה תאפשר לכמה מבני הבית להתארגן במקביל ובכך ולחסוך זמן יקר בבוקר. כל אלו הן שאלות שחשוב לשאול את עצמכם לפני תהליך עיצוב חדרי אמבטיה ורחצה בביתכם.​​​​

מסמנים נקודות עוגן

לפני שמתחילים בתהליך עיצוב חדר אמבטיה, חשוב להתחשב בחלל הנתון לרשותכם. בכדי להבין את החלל טוב יותר חשוב לקחת מידות ולהתייחס לכל העוגנים העומדים לרשותכם. הכוונה בעוגנים הם בכל האלמנטים שאינם משתנים, ושחובה להתחשב בהם בתהליך התכנון ועיצוב חדר אמבטיה. 
דוגמאות לעוגנים הם: פתחים, חלונות, דלתות, צנרת, אינסטלציה ראשית, נקודות חשמל. גם האביזרים הסניטריים ההכרחיים כגון אמבטיה מקלחון, וכיור הם בחזקת עוגנים. עיצוב שאר חלקי החדר יעשה סביב אותם עוגנים- אפשר להתקדם.

מגדירים את הסטייל

זהו בהחלט השלב המרגש והיצירתי בתהליך, בשלב זה מחליטים איזו אווירה ותחושות תרצו להרגיש בשהות שלכם בחדר, וכיצד ישתקף סגנונכם האישי בחלל. סגנונות עיצוב רבים יכולים להוות מסגרת קונספטואלית לעיצוב חדר האמבטיה, וחשוב לבחור סגנון אחד ולדבוק בו בכדי לקבל מראה קוהרנטי ונעים לעין, וגם כדי לשמור על 'סיפור המסגרת' לאורו תתחשבו בכל הבחירות העיצוביות. חדר האמבטיה שלכם יכול להיות מושפע מסגנון עיצוב מודרני מאופיין בסגנון מינימליסטי, בעל גוונים בהירים וקווים נקיים. סגנון אחר הוא בסגנון כפרימאפיי בו תוכלו ליצור שילובים של חומרים טבעיים כמו עץ וחלונות מפורזלים עם פרופיל בלגי, ולאפיין את החלל עם גווני פסטל ודוגמאות טקסטיל פרחוניות.

נוסף על סגנון, תמיד אפשר לשלב טרנדים, אך חשוב לעשות זאת בחכמה. עיצוב עונתי מומלץ לשלב באמצעות אלמנטים ואביזרים נלווים לחדר האמבטיה כגון כיור, כיסא מיוחד או מחיצת זכוכית ולהימנע מעיצוב דומיננטי על אלמנטים קבועים בחדר הרחצה- כך תוכלו להחליף ולהתחדש באופן תדיר, בלי להשקיע סכומי כסף גדולים.

הצבע נותן את הטון

לאחר שתכננתם את מבנה האמבטיה, השלב הבא והקריטי הוא בחירת הצבעים והמרקמים של החלל. על מנת שתוכלו לקבל החלטה שקולה שתדמה את האווירה הכללית בחלל האמבטיה, צרו משקלי צבעים וטקסטורות באמצעות הנחה של החומרים והצבעים שעתידים לשמש אתכם. חשוב לזכור ולקחת בחשבון את כלל האלמנטים שתעשו בהם שימוש לרבות הברזים, חיפוי הקירות, האמבטיה או המקלחון ואפילו האבזור והדקורציה אותה תניחו בתום השיפוץ. צרו מספר וואריאציות על מנת לקבוע מה יהיה הצבע הדומיננטי, ואילו צבעים ישלימו את העיצוב באמצעות נגיעות צבע, דבר שישפיע רבות על האווירה בחדר האמבטיה. נסו להשתמש בצבעים הנמצאים באזורים נוספים בבית כגון המטבח, על מנת לייצר רצף וקשר בין חללים שונים בבית. צבעוניות של חדר האמבטיה כמובן תתבטא גם בצבע הקיר, בחלקים שאינם מחופים. כיוון שחדר האמבטיה הוא חדר שחשוף לתנאים כגון לחות, ושינוי אקלים תדיר חשוב להשתמש בצבעים. כיום ישנם פיתוחים טכנולוגיים בתחום הצבע וניתן להשיג צבעים ייעודיים לאזורים שחשופים לתנאי לחות. צבעים אלו הם יעילים מאוד בהתמודדות כנגד נזקים של עובש ופטריות וכמו כן הם צבעים אקולוגיים ירוקים וידידותיים לסביבה.

אותם חומרים במינונים שונים מייצרים אווירה שונה

באפליקציית ה- visualiser שפיתחה אבן קיסר, תוכלו לבחור בין מרקמים וצבעים שונים, וכך לדמות וארציות שונות של משקל שבחרת. לדוגמא משקל המורכב מצבעים בהירים וכהים עם מרקמים שונים. לבן בנצחי 2141, ממשפחת הקלאסיקו בעל מרקם חלק, לצד נגיעות של לבן עם טקסטורות קרוקודיל ייחודיות של מוטיבו 2141C, ולשני אלה בהנגדה דגם 5003 בצבע כהה ודרמטי עם מרקם של אבנים טבעיות ממשפחת ה supernatural.

עיצוב חדרי אמבטיה
משטחים

שילוב של מרקמים וצבעים שונים באמצעות אפלקציית ה- visualiser

בחירת ריצוף לחדר האמבטיה

על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה בעת בחירת ריצוף מומלץ להתחשב במספר אלמנטים, אזור חדר הרחצה באופן טבעי חשוף לכמות גדולה של לחות ורטיבות, על מנת להבטיח את עמידות הריצוף לאורך זמן ולמנוע בלאי חשוב לבחור את הריצוף המתאים. ריצוף לא איכותי הנשחק בקלות עשוי להביא לפגיעה וחדירה של מים, לצורך ריצוף חדר האמבטיה יתאימו אריחי קרמיקה או לחילופין משטח קוורץ המביא איתו עמידות מפני הלחות והרטיבות ובנוסף גם עמידות גבוהה לאורך שנים. היתרון של משטח אחיד מקטין משמעותית את הצורך בחומרי איטום, דבר שמקטין גם את הסיכוי לחדירת מים.
הקפידו על שיפוע נכון: שיפוע בזווית הנכונה חשוב מאוד לחדרי רחצה עם מקלחון, השיפוע תורם רבות לאופן בו לא מצטברים נוזלים בחדר. חשוב לשים לב לזווית השיפוע עוד לפני השלב בוא מתייבשים האריחים על מנת למנוע כאבי ראש בעתיד.

שילוב של מרקמים וצבעים שונים באמצעות אפלקציית ה- visualiser

עיצוב חדרי אמבטיה
עיצוב חדר רחצה במראה מודרני עם דגם הבטון החדש מספר 4003 של אבן קיסר

שיפוץ קליל או אוברול כללי? כך תבחנו אם כדאי לכם להלביש אמבטיה

אזור המקלחת בכלל והאמבטיה בפרט מהווה את מרכז חדר הרחצה ופעמים רבות הצורך לשינוי באזור זה הוא הגורם המכריע להחלטה על שיפוץ. על מנת לקבל את החלטה הנכונה חשוב להעריך את גודל הבעיה באמבטיה, במצב בו קיימים סדקים קלים בציפוי האמבטיה ניתן להיעזר בחומרי איטום אקריליים על מנת לבצע תיקון בעלות נמוכה באופן יחסי, כאשר מדובר בכתמים או לחילופין צבע דהוי ככל הנראה תאלצו להחליף את ציפוי האמבטיה. בסיטואציות חמורות יותר בהן טיפולים אלו לא הועילו ישנה אפשרות חדשה הנקראת "הלבשת אמבטיה" – בעזרת טכניקה חדשנית זו ניתן למקם אמבטיה חדשה מעל האמבטיה הקיימת באופן שאינו מאלץ פירוק ושבירת האמבטיה הנוכחית, וכמובן חוסך לא מעט כסף.

איך להאיר את חדר האמבטיה

בכל חלל עיצוב נכון של תאורה מתבטא בשילוב של כמה מוקדי תאורה שונים. על ידי שילוב של כמה סוגי תאורה ניתן לקבל אפקט של עומק ועניין, וליהנות על הדרך גם מאפשרויות תאורה שונות לצרכים שונים. את מוקד התאורה המרכזי מומלץ מאוד להציב בתקרה עם גוף שקוע שיפיק אור חזק ואחיד בכל חלקי האמבטיה. נוסף על כך חשוב שגוף התאורה יהיה בעל חיפוי על מנת למנוע חדירה של נוזלים. 
אנחנו ממליצים לבחור בחיפוי עשוי זכוכית חלבית לשם פיזור רך ואחיד של האור. את מוקד התאורה השני מומלץ להציב מעל המראה ולהשתמש בנורת ליבון או נורת הלוגן. נורות אלו מפיקות אור מחמיא יותר וניטרלי. מוקד התאורה השלישי הוא מוקד של תאורת לדים. תאורת לד ניתן גם כן להתקין בגוף תקרה שקוע. 
אנחנו ממליצים להפריד את גישת המפסק על מנת לאפשר לכם לשלוט באופן פרטני במוקדי התאורה השונים, ובכך לאפשר לכם להשאיר את תאורת הלד הידועה בצריכת החשמל הנמוכה שלה, דולקת כל הלילה. כך תמנעו התקלויות לא רצויות עם חפצים באמבטיה בקימה לשירותים במהלך הלילה.

לסיכום

עיצוב חדרי אמבטיה יכול להיות תהליך יצירתי ומהנה במידה ומתכננים אותה כראוי. עיצוב חדרי אמבטיה ורחצה חייב ראשית להתחשב בצרכים הפונקציונליים, עקב שיקולים של בטיחות ונוחות, לצד תנאי הלחות המאפיינים חלל זה. עם זאת, זהו חלל מפנק ומרגיע אשר מהווה מפלט נעים בסוף יום ארוך, ומשרת את כל בני הבית בתדירות גבוהה, לכן ראו זאת גם כהזדמנות לתת דרור לפנטזיות העיצוביות שלכם, באמצעות בחירה של סגנון וחומרים שיבטאו את טעמכם הייחודי, והשלמתו באמצעות אלמנטים דקורטיביים מעניינים.

לקטלוג הקולקציות

לרשימה של נקודות המכירה