דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה שיפוץ מטבח
לכל המאמרים
הבא
הקודם

שיפוץ מטבח

25/05/2021
5 דקות קריאה
סדרת הבטון של אבן קיסר

שיפוץ מטבח, המדריך המלא – איך תבשלו מהפך?

טיפים לשיפוץ מטבח שיבטיחו לכם שיפוץ איכותי וחסכוני – למטבח מושלם
רכשתם דירה יד שנייה? המטבח הישן בבית כבר לא עו שה חשק לבשל ולארח? מחפשים דרך לחדש את המטבח ולהעניק לו מראה רענן ועכשווי? תהליך שיפוץ מטבח אולי נראה מורכב, אבל עם הידע הנכון ועם תכנון מראש תוכלו לקבל תוצאה שפשוט עושה תאבון.

פרוייקט מטבח חדש
שיפוץ מטבח עם דגם מספר 2141, קרדיט: איתי סיקולסקי

שיפוץ מטבח מקיף או שדרוג "בקטנה"?

ההחלטה בין אם לערוך שיפוץ מטבח כולל או להסתפק בחידוש מטבח בלבד היא החלטה שתלויה במספר גורמים, ביניהם האמצעים העומדים לרשותכם ומידת המהפכה שאתם רוצים ויכולים לבצע בביתכם. שיפוץ מטבח יאפשר לכם לברוא את החלל מחדש ללא פשרות וללא הסתייגויות, בהתאמה מושלמת לחזון מטבח חלומותיכם.

אך מטבח מותאם אישית מגיע עם תג מחיר, מדובר בפרויקט שדורש משאבים ועלול להשבית את אזור המטבח ואולי אף חלקים נוספים בבית לתקופה ממושכת. תהליך שיפוץ מטבח יכול לכלול מגוון של עבודות מורכבות כגון ריצוף, צנרת, שינוי נקודות חשמל, הסרה של קירות, ושינוי מוחלט של קומפוזיציית החדר.

במידה והתקציב שתרצו להשקיע בשיפוץ המטבח הוא מוגבל, תוכלו לבחור בחידוש מטבח, תהליך קליל יותר, שתכליתו מתיחת פנים קוסמטית למטבח. חידוש מטבחים מתאים במקרה בו התקציב מוגבל, וגם במקרים בהם מדובר בשהות זמנית בדירה שכורה, או כאשר יש עניין להעלות את ערך הדירה באמצעות שדרוג הנכנס לפני מכירה.

אין לטעות כי מדובר רק בשינוי קליל, חידוש מטבחים יכול להביא ל תחושת התחדשות ואפילו מיני- מהפך באמצעות מהלכים פחות דרמטיים כמו צביעה של החדר וסידור מחדש של האביזרים בחלל. במקרה זה, מהלכים מקובלים יהיו החלפה של חזיתות ארונות המטבח, סידור שונה של האחסון הפנימי של הארונות, שדרוג משטח העבודה, החלפת ברזים ואפילו הכיור, שינוי גופי תאורה ועוד.

שיפוץ מטבח
חידוש מטבח עם שיש אבן קיסר עם דגם 4600, קרדיט: איתי סיקולסקי

להפשיל שרוולים וקדימה, לעסק

בגלל מורכבותו של אזור המטבח יש לנקוט בסדר פעולות מאוד ברור ומוקפד במהלך שיפוץ מטבח. הפרויקט מתחיל על פי רוב מפירוק המטבח הישן. בשלב זה מומלץ לבסס אזור בישול חלופי לתקופת השיפוץ. חדר שירות, מזווה או מחסן עם כיור יכולים להוות תחליף זמני שיסייע לכם בהזנת המשפחה, גם אם לא יתפקדו כמו המטבח הרגיל.

זו יכולה להיות גם שעתו היפה של הגריל בחצר, אם תרצו אזור בישול לארוחה חמה וטעימה. לפני שתשליכו את הארונות הישנים מומלץ לעשות בהם שימוש זמני לאחסון פריטי המטבח בתקופת השיפוץ (במחסן או בחדר פנוי אחר), ואם הם עדיין במצב טוב – אפשר לעשות להם הסבה לארונות אחסון כלליים במחסן.

לאחר פירוק המטבח מגיעות לפי הסדר עבודות פירוק הריצוף, הבינוי, החשמל, האינסטלציה והריצוף מחדש. חשוב לקבוע את נקודות התשתית השונות בהתאם למיקום של מכשירי החשמל (מקרר, מדיח כלים, תנור, כיריים) ובאופן שיאפשר גם שינויים עתידיים במידת הצורך.

השלב הבא הוא עבודות הנגרות והרכבת הארונות. רק לאחר הרכבת הארונות במטבח יש לבצע את ההזמנה הסופית של משטחי העבודה העיליים. סדר דברים זה יבטיח לכם התאמה מלאה ומושלמת של משטחי העבודה לארונות החדשים במטבח. לאחר התקנת המשטחים מותקנים חיפויי הקירות, הברזים והכיורים.

מטבח חדשני
שיפוץ מטבח עם דגם אבן קיסר 1141, צילום: טל ניסים

טרנדים נפוצים בשיפוץ המטבח

באופן טבעי, אם כבר התחייבתם לתהליך שיפוץ מטבח, בוודאי תהיו מעוניינים במראה מטבח עדכני, קבלו כמה טרנדים חמים שיעזרו לשיפוץ המטבח לקחת את העיצוב של החדר למאה העשרים ואחת:
שיש– המראה של שיש עושה קאמבק לעולם העיצוב בכלל, וכמובן שלעולם שיפוץ המטבח בפרט- על כל המשתמע מכך. הנימים, הוורידים, הדרמה, העומק. את השיש תוכלו לשלב במטבח כפי שהוא, וגם להשתמש בחומרים שמעניקים פרשנות מודרנית ופונקציונלית יותר לאותו חומר עתיק יומין.

קוורץ קלקטה
פרשנות של אבן קיסר לשיש, דגם 5003 Calacatta Nuvo

אפור זה הלבן החדש – אם עוד אתם מתלבטים בנוגע לגוון חזיתות ארונות המטבח, מסתמן שהגוון השולט לשנה הקרובה יהיה אפור על כל תת הגוונים והסקאלה העשירה שהוא מציע.

שיפוץ מטבח

בטון – ובהמשך לאפרוריות, גם החומריות של הבטון מחזקת את הטרנד. מראה וטקסטורה של בטון ודווקא במקומות בלתי מפתיעים כמו ריצוף, ויישום של אפקטים על גבי קירות או כהשראה לגוון של משטח העבודה והחיפויים.

שיפוץ מטבח
sleek concrete של אבן קיסר, דגם 4003

כיור אינטגרלי – כיור אינטגרלי שמהווה המשך רציף למשטח העבודה הוא טרנד בולט שמחזק מאוד את המראה המינימליסטי הנקי והמודרני.

שיפוץ מטבח - כיור
חדש מאבן קיסר – כיור קוורץ מעוצב

זריקות צבע – של גוונים כגון אדום, ירוק תפוח ואפילו צהוב כצבעי דגש שחוזרים על עצמם במקומות שונים בחלל ובמופעים שונים – פעם כחיפוי, ופעם בטקסטיל או צבע קיר.

שיפוץ מטבח צבעוני
זריקת צבע שמתבטאת במשטח העבודה, דגם 2710

שיפוץ מטבח עם אבן קיסר – איכות בסטנדרטים הגבוהים ביותר

השיש של אבן קיסר הוא בחירה מצוינת (ומושכלת) במהלך שיפוץ מטבח. ראשית, שיש אבן קיסר מאפשר לכם לבחור מבין מגוון משטחי קוורץ יפיפיים בסגנונות מרהיבים. כמו כן, משטחי הקוורץ של אבן קיסר הם משטחים חזקים ועמידים המתאימים באופן אידיאלי לשלל מטבחים. 

מהו סוד קסמו של שיש אבן קיסר?

ובכן, זהו משטח קוורץ​ מעובד אשר מורכב מכ-93% קוורץ טבעי וכמות קטנה של פולימרים שרפיים ופיגמנטים. משטחים מעובדים אלה נהנים מיתרונות רבים והם נפוצים מאד במטבחים מודרניים​. לדוגמא, הם נחשבים לחזקים פי חמישה ממשטחי הגרניט תודות לכך שהם עשויים מתרכובת מיוחדת של מינרל טבעי (קוורץ) עם חומרים מגשרים. זהו שילוב מנצח אשר מאפשר למשטח ליהנות מעמידות מרשימה כנגד כתמים, שריטות, חום גבוה וכדומה.

מי מאתנו לא מכיר את התחושה המתסכלת של ניקוי וקרצוף השיש במאבק סיזיפי אחר כתמים עקשניים. ובכן, שיש אבן קיסר איננו דורש ממכם לעשות שימוש בחומרי ניקוי מיוחדים והוא לא זקוק לאיטום. למעשה, שיש אבן קיסר מאופיין בעמידות מרשימה מפני כתמים והוא מקל באופן משמעותי על התחזוקה השוטפת של המשטח.

שיפוץ מטבח עם שיש אבן קיסר מספק לכם סטנדרט עיצובי גבוה. לצד פונקציונאליות מקסימאלית. לכך ניתן להוסיף סביבת עבודה נקייה, הגייניות, ללא חריצים ובקיעים ועם ברק שנשמר לאורך זמן.