דילוג לתוכן המרכזי
בקריאה עיצוב מטבחים
לכל המאמרים
הבא
הקודם

עיצוב מטבחים

25/05/2021
7 דקות קריאה

מה חשוב לדעת על עיצוב מטבחים

לא אחת קיבל המטבח את התואר "הלב הפועם של הבית". כחלל מרכזי, הוא אומנם נועד למשימות פרקטיות כגון בישול ואפיה, ​ אך הוא גם מהווה את ספוט העיקרי בבית להתאספות בני המשפחה, חברים ואורחים. אספנו עבורכם כמה טיפים בדרך אל מטבח החלומות שלכם.

5810_Black_Tempal
עיצוב קלאסי, נשאר רלוונטי לאורך שנים וקולע לטעם רחב, מתוך גלריית עיצוב מטבחים של אבן קיסר

אז מה הם באמת השלבים בדרך למטבח המעוצב שלכם?

שלב ראשון: מהו הסגנון שלכם

לפני שיוצאים לדרך, חשוב להגדיר מה הקו המנחה בעיצוב המטבח. הגדרה של סגנון אליו אחד עשויה לתרום רבות למיקוד בשיפוץ ולמנוע התפזרות ובלבול. סגנון עיצובי בא לידי ביטוי בבחירת חומרי הגלם, ואפילו בפרטים הקטנים כגון הידיות והאביזרים המשלימים. בחרנו להתמקד בשלושה עיצובים שכיחים בעולם עיצוב הפנים העכשווי ולתת את הקווים הכללים לעיצוב זה.

עיצוב מטבחים קלאסי contemporary

סגנון זה מתבטא בדומיננטיות של גווני לבן ושמנת, שילוב של עץ המתאפיין בגוון מהגוני או אגוז, נגיעות דקורטיביות אך לא מדי דומיננטיות. סגנון קלאסי ניתן להתאים כמעט לכל עיצוב, והוא קולע לטעמם של אנשים שונים, מה שהופך אותו לאידאלי במקרים בהם השיפוץ נעשה לטובת השבחת נכס לקראת מכירה. לסגנון זה מבחר משטחי עבודה מסדרת הקלאסיקו שיכולים להתאים בהתאם לצבעוניות השולטת של עיצוב המטבח.

עיצוב מטבחים אורבני Urban

סגנון זה מאופיין בקווים תעשייתיים, מעט מחוספסים, בגימור מבריק או מט, ללא הדפסים או מרקמים. הצבעוניות הדומיננטיות בעיצוב זה תהייה בגווני לבן שחור ואפור. לרוב במטבחים אלה משלימים את המראה אלמנטים עשויים נירוסטה, כשתאורה המותקנת על גבי פסי צבירה מאירה את המטבח בתאורה חזקה ובהירה. למטבחים אלה מתאימים משטחי עבודה בצבעים מונוטוניים אפורים של בטון​ מסדרת קלאסיקו.

5151 Empira-White
עיצוב מטבח אורבני- קווים נקיים ושימוש בחומרים מחוספסים

עיצוב מטבחים כפרי Traditional 

למי שרוצה להשיג אווירה נינוחה ומשפחתית סגנון זה הוא הכיוון. למרות שיש קשת רחבה של עיצובים בתוך סגנון זה (מ'פרובנס' ועד 'שאבי שיק'), ניתן למצוא מאפיינים דומים בשימוש של חומר גלם טבעי וגולמי, שילוב של טקסטילים מודפסים, דומיננטיות של גווני שמנת ופסטלים ושימוש בגופי תאורה חמים המשלבים פירזול, נחושת וזכוכית.

מטבחים מעוצבים בסגנון כפרי משטח עבודה ממשפחת ה Supernatural החדשים לשנת 2014 בהשראת אבנים טבעיות ושורשי עצים ישלים את העיצוב ויקנה מראה טבעי. בין הדגמים ניתן למצוא את דגם הכלכתה שמאופיין בעורקים דומיננטיים המכניסים אלגנטיות ועוצמה לחלל המטבח.

marble_flooring_5131
דגם הכלכתה 5131 משתלב במטבח המעוצב בקווים כפריים

עיצוב מטבחים מודרני Modern

עיצוב מטבח מודרני הוא למעשה שילוש בל מספר סגנונות. העיצוב מתחלק לשניים. חלק מהמטבחים יהיו מעוצבים בקווים נקיים וזורמים. בעוד מטבחים מעוצבים אחרים יהיו מעוצבים באקלקטיות, תוך שילוב של צבעים עזים ולעיתים זוהרים. בעיצוב המודרני תוכלו למצוא בין היתר גם שילוב של טקסטורות שונות, המתחברות יחד באופן הרמוני. דגם 7150 מסדרת הקלאסיקו הוא דוגמא מצוינת למשטח שיכול להשתלב נהדר בסגנון זה, לצד משטחים בצבעים אחרים.

4735 Oxidian
יצירת הרמוניה במטבח באמצעות שימוש בקווים נקיים וזורמים- עיצוב מטבח מודרני
4735 Oxidian

חשוב לזכור – על ההבדל הדק שבין סגנון עיצובי לטרנד

טרנדים הם דבר מפתה מאוד, אך הם מתחלפים במהירות ולכן חשוב להיזהר בבחירות. טרנד מאפיין מגמה אופנתית בתחום, הוא זמני, מבוהק, ולאו-דווקא מתחשב בתנאי הסביבה. לעומת זאת, סגנון עיצובי עומד במבחן הזמן, והקוהרנטיות שמאפיינת את הסגנון היא שנותנת מסר עיצובי ברור ואת הנחת בעייני המתבונן. 

לאלו שחשוב להם להישאר מעודכנים קבלו טיפ על שילוב טרנדים בעיצוב המטבח: טרנדים מומלץ לשלב באביזרים שקל להחליף ולהתחדש איתם כגון- טקסטיל, וילונות גופי תאורה, כיסאות, כלים, פרטי נוי, תמונות אלו יקבעו את הסטיילינג, אך לא יכתיבו את הטון.

שלב שני: חפשו השראות למטבח החלומות שלכם

הודות למהפכת האינטרנט, מהדורות העיצוב היוקרתיות של מגאזינים מובילים העוסקים בעיצוב, השראה, עיצוב פנים ואדריכלות זמינות לכל, ומציעות אינספור השראות של מטבחים מעוצבים שונים על קשת רחבה של סגנונות ואביזרים. בין המגזינים תוכלו למצוא את Wallpaper, ELLE Decor, ARCHITECTURALDIGEST ועוד. לעיתים יכול להתקבל הרושם כי מדובר בעיצוב עילי היכול להראות כעיצוב רחוק מהישג יד, אבל גם במקרה זה תוכלו לאמץ רעיונות והשראות בהתאם לכיס הפרטי שלכם באמצעות חומרים משלימים.

לעומת Pinterest בה ניתן למצוא גלריות בנושאים אחרים, רשת houzz שעיקר השימוש בה נעשה על ידי גולשים במדינות צפון אמריקה, מציעה לגולשים לעקוב אחר עיצובים שמעלים גולשים, בעיקר של מעצבים ואדריכלים המעוניינים להנגיש את היכולות שלהם. אנחנו מצאנו את הרשת החברתית הזו יותר פרקטית. אם אתם אנשים יותר פרקטיים, תוכלו למצוא אפליקציות שונות לעיצוב ותכנון הבית, שיסייעו לכם להדמות כיצד יראה מטבח החלומות שלכם בסוף התהליך. נסו את אפליקציית ה Visualiser​ ומצאו את הקומבינציה הנכונה ל צבעי דלתות, משטחי העבודה וחיפוי הקירות.

4043_Primordia_Render

שלב שלישי: השאלות הנכונות

אחרי שאספתם פריטים ואלמנטים השראתיים, אנחנו ממליצים לכם להעלות שאלות שיעזרו לכם בעתיד לוודא שהתכנון המקורי והביצוע משיקים. השאלות צריכות לפגוש את הצרכים שלכם במטבח ואת אורח החיים היום יומי; עד כמה אתם בשלנים, מה תמהיל אזור הבישול והאפייה, לעומת משטחי נדל"ן יקרים של משטח עבודה. 

אילו עוד פעילויות מתרחשות במטבח (ילדים שמכינים שעורי בית, המטבח כאזור עבודה עם מחשב נייד), מה מספר הסועדים במטבח באופן קבוע, ואפילו מיקום נקודות החשמל. לצד אלה חשוב לחשוב על האספקט הוויזואלי של המטבח ולבחור את המשקלים בצבעוניות (מהו הצבע השלט, אילו צבעים יכניסו נגיעות של צבע וכד') ושאלה מהותית לא פחות הוא החיבור בין עיצוב המטבח לעיצוב שאר חלקי הבית.

אנחנו ממליצים לכם גם להעלות שאלה בדבר המטבח הקודם, בחרו על מה הייתם מוותרים בו כדי להימנע מטעויות חוזרות. במקביל נסו לשחזר מה דווקא הייתם מאמצים. וכל אלה כמובן לשאלת השאלות בדבר היקף השיפוץ והתקציב העומד לרשותכם.

כמה נקודות נוספות שכדאי לקחת בחשבון:

חומרים מהם עשוי המטבח

נקודה נוספת עליה חשוב לשים דגש במסגרת עיצוב מטבחים היא החומרים בהם עושים שימוש בתהליך בניית המטבח. מטבח חדש דורש השקעה כספית גדולה ולכן חשוב לא להתפשר על חומרי הייצור. כדי להבטיח שגם אחרי שנתיים המטבח יראה חדש, מומלץ לבחור בחומרי גלם איכותיים ולהעדיף חומרים כמו קוורץ, אלומיניום, עץ מלא.

משטח עבודה וחיפויים

בחירה של משטח עבודה היא חשובה מאוד, הן בגלל שהוא האזור החשוף ביותר לשחיקה ותנאי עבודה, והן שבגלל שטח הפנים של המשטחים הוא רב ועל כן יש לו השפעה מכרעת על המראה הכולל- בדומה לארונות מטבח. חשוב לוודא שהמשטח בעל תכונות עמידות ושהוא מתאים לעיצוב הכללי של המטבח. משטח עבודה למטבח חייב להיות נוח וקל לתחזוקה וניקוי, ולשמור על מראהו לאורך שנים.

משטחי הקוורץ של אבן קיסר​​​ היא דוגמא מובהקת לשימוש פונקציונאלי במטבח, הנותן גם מענה למעצבי המטבחים היכולים להשתמש בחומר החזק בטבע (קוורץ) עם קולקציה רחבה של דגמים, צבעים ומרקמים, הדורשים תחזוקה מינימלית המספקת הגנה משריטות ושומרת על מראה המשטח לאורך שנים. 

זכרו להשאיר מסגרת ראויה מסביב לכיור ומסביב לכיריים, שימנעו מלכלוך ואוכל להצטבר במסגרת החיבור.

אחסון כחלק אינטגרלי מעיצוב המטבח

אחד המאמצים הניכרים בתהליך עיצוב מטבחים הוא תכנון נכון של אחסון במטבח. כיצד תדעו לומר אם המאמצים נשאו פרי? בכך שלא יידרש מכם מאמץ אינסופי על מנת לתחזק את הסדר במטבח מדי יום, ובכך שתצליחו לדאוג שמשטחי העבודה יהיו פנויים. כאשר המשטחים במטבח יישארו פנויים ונקיים- המטבח תמיד יראה מסודר יותר ונעים לשהייה.

אז איך משיגים מראה מסודר במטבח ומאחסנים הכל בפנים?

עיצוב מטבח חזק
תכנון נכון של מקומות אחסון מאפשר לשמור בקלות על מראה נקי ומסודר
  1. נצלו את כל הגובה- בכדי לנצל באופן אופטימלי את החלל במטבח מומלץ שהארונות ינצלו את כל גובה החלל עד התקרה.
  2. שאפו לאיזון- צרו תמהיל נכון בין חלקי הריהוט של האחסון- המדפים והארונות. נסו ל'הקליל' את המראה של החלל, ולדאוג שבמטבח לא תשרה אווירה של מחסן ציוד עבודה. בהתאם לסגנון העיצובי שבחרתם, נסו לשלב בין חומרים אטומים לחומרים מעבירי אור, בכדי לתת תחושה של זרימה.
  3. ארונות או מגירות- אם אתם מוגבלים במקום כנראה שארונות יהיו עדיפים על פני מגירות. אך אם יש באפשרותכם להקדיש בתכנון מקום למגירות רחבות נשלפות אז דעו כי מעצבים רבים גורסים כי מגירות עמוקות ונשלפות הן שימושיות יותר ונוחות בהרבה מארונות וזאת על אף שארונות בלבד יוזילו בהרבה מעלויות העיצוב בהשוואה למגירות. התייחסו לכך כהשקעה יותר מהוצאה. במידה ויש לכם ארונות קיר עמוקים, תוכלו להתקין בתוך הארון מגירה נשלפת שתנגיש את תכולת הארון.
  4. הקצו יותר מקום ממה שנראה לכם שאתם צריכים- עם הזמן צוברים כלים, וגם בסוף התהליך מוצאים שימוש לכל המגירות ששיערתם לעצמכם שהן מיותרות. נסו במידת האפשר להשאיר אקסטרה מקום.
  5. התותחים הכבדים והפריטים הקטנים- את תכנון אחסון במטבח מתחילים מהמשקל הכבד ועד לפרטים הקטנים. חישבו ראשית על אחסון הכלים בעלי הנפח הרב- הסירים המחבתות, קערות החרס, המכשירים החשמליים הקטנים (מעבד מזון, טוסטר, ועוד) כל אלו צריכים חלל עמוק מספיק וגם קרוב דיו לעמדת העבודה.

לקטלוג הקולקציות

לרשימה של נקודות המכירה